Smirnoff Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Rapsolje er vel en av de som setter minst smak, iallefall mener jeg det. Olivenolje på den annen side kan sette smak, spesielt når man varmer den opp for mye. Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 (endret) Rapsolje er vel en av de som setter minst smak, iallefall mener jeg det. Olivenolje på den annen side kan sette smak, spesielt når man varmer den opp for mye. 6953429[/snapback] Jeg liker smaken til ovlivenolje, og jeg kjenner på smaken hvis mat er stek i rapsolje Endret 27. september 2006 av kengdal Lenke til kommentar
Superior Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Merk at det er flere hensyn å ta: Noen oljer skal ikke benyttes til steking fordi de omdannes til transfett (tror jeg) ved sterk varme, og det er heller ikke sunt. Jeg er nokså sikker på at dette ikke er tilfelle. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Det er nok noe sant i det. Olivenolje f.eks tåler ikke høy varme. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 (endret) Merk at det er flere hensyn å ta: Noen oljer skal ikke benyttes til steking fordi de omdannes til transfett (tror jeg) ved sterk varme, og det er heller ikke sunt. Jeg er nokså sikker på at dette ikke er tilfelle. 6957136[/snapback] Etter å ha googlet litt: Ser ut som det kan være en vandrehistorie ja. "Alle" sier det, men ingen dokumenterer det. Har redigert mitt oprinnelige innlegg. Det var egentlig en helt annen prosess jeg tenkte på, men nå er den forsvunnet ut av korttidsminnet. Skal se om jeg ikke klarer å huske hva jeg egentlig tenkte på... Geir Endret 29. september 2006 av tom waits for alice Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Etter å ha googlet litt: Ser ut som det kan være en vandrehistorie ja. "Alle" sier det, men ingen dokumenterer det. Har redigert mitt oprinnelige innlegg. 6963032[/snapback] Kjemiboka mi hadde det med i pensum, så jeg har litt vondt for å tro at det er en vandrehistorie. Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 kan tenke meg valnøtt olje passer til ulike viltsauser. skal du steke så bruk smør og olje blandet sammen. peanøtt olje er vel kansje den som er mest hardfør av oljene, koster. raps er veldig forskjellig hva det er, siden det koster 11kr liter til 100kr liter på kaldpresset økovis, dvs 0.5 flaske. Lenke til kommentar
RIP Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Jeg kjøpte en flaske med oliven olje, for tenkte jeg skulle prøve det istedenfor margarin. Og når jeg steker på høy varme, så kommer det et slags svart belegg som klumper seg og smaker møkk. Er det transfett? Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 (endret) Olivenolje tåler ikke høy varme, ikke egnet til steking (ved høy varme)/frityr osv. Endret 6. oktober 2006 av ^fmj Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå