lokeland Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Driver med webutvikling ((X)HTML, CSS, XML, PHP, MySQL osv.) og grafisk design (Photoshop, Illustrator, InDesign osv.). Går på første året på Media og Kommunikasjon. Sliter litt med å få oppdrag. Vet ikke helt hvordan jeg skal gå fram! Har noen her noen gode tips? Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Lag deg en hjemmeside der du presenterer deg selv og hvlke tenester du tilbyr. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 10. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2006 Skal samle opp noen penger. Har egentlig ikke noen referanser. Hva gjør jeg? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Spør familie, venner og kjente om noen trenger websider, det er en veldig OK måte å komme i gang på. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 11. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2006 Skal gjøre det.. =) Har også mulighet til å gjøre litt via. skolen da jeg går på Media og Kommunikasjon (VG1). Lurer litt på om hvor viktig det er med .no-domene? Har mulighet til å anskaffe det, men det koster litt mer enn et .com-domene. Har jo et allerede, så... Skal uansett sette opp egen webserver hjemme etterhvert, så bestiller vel bare .com-domene igjennom no-ip! Har også noen tanker om å lage et slags klientsystem som gir klienter mulighet til å følge opp prosessen og kommunisere med meg. Er det noe som kunne vært greit? Sliter også litt med at jeg må presentere meg selv som èn person, og ikke et firma. Lenke til kommentar
Even. Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Ikke noe problem å jobbe som en enkeltperson. Du kan bare skrive "Kjell Rasmussen (eller ditt eget navn) - Frilans webdesigner". Ellers kan du registrere enkeltmannsforetak (gratis) og skrive "vi" og presentere det hele mer som et firma. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Første jeg ville gjort var å sette opp en nettside hvor du presenterte arbeidet du har gjort, dvs viste nettsider/grafikk du har laget. Jeg vet i alle fall at jeg bryr meg særdeles lite i hvilken utdanning/firma vedkommende har, når jeg skal leie inn noen til å gjøre web/grafikk-oppgave. Jeg ville aldri gitt oppdrag til noen uten å se på tidligere arbeid - slik at jeg får en pekepinn på hvilke "skills" og stil vedkommende har. Lenke til kommentar
veos Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Lag et par plakater i størrelsen A4 og heng de opp på korktavler og lignende rundt om. Det er jo gratis. Eventuelt kan jo du lage en hjemmeside hvor du presenterer deg selv, slik som andre har sagt før meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå