Vindstille Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Stabekontroll er kjekt å ha.... 6948086[/snapback] Finnes dette til Opera også (som exstension). I så fall håper jeg det kommer snart. Men hvordan er denne stavekontrollen i forhold til stavekontrollen i Word? Lenke til kommentar
meron Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Stabekontroll er kjekt å ha.... 6948086[/snapback] Finnes dette til Opera også (som exstension). I så fall håper jeg det kommer snart. Men hvordan er denne stavekontrollen i forhold til stavekontrollen i Word? 6952221[/snapback] Fungerer omtrent som den i OpenOffice.org med andre ord: Kunne fungert mye bedre. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 (endret) Fungerer omtrent som den i OpenOffice.org med andre ord: Kunne fungert mye bedre. 6952947[/snapback] kan du konkretisere i stedet for å slenge ut påstander uten belegg? Hvis du sikter til orddeling, så synes jeg at stavekontrollen fungerer helt greit. Endret 27. september 2006 av mandela Lenke til kommentar
meron Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 (endret) Fungerer omtrent som den i OpenOffice.org med andre ord: Kunne fungert mye bedre. 6952947[/snapback] kan du konkretisere i stedet for å slenge ut påstander uten belegg? Hvis du sikter til orddeling, så synes jeg at stavekontrollen fungerer helt greit. 6953995[/snapback] Ehh? Meiner å ha lest at de bruker samme ordbøkene. Har skrive veldig mykje i OpenOffice (Linux): Lite ord i ordbøkene, feilmarkerer sammensatte ord og ein del bøyinger. Kanskje bokmål fungerer bedre? Endret 27. september 2006 av meron Lenke til kommentar
mandela Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 (endret) takk, det var en mye bedre tilbakemelding hm, jeg har ikke hatt noen spesielle problemer med bokmålsversjonen, men har fått med meg at noen her på forumet klager på orddelingsfeil. Jeg har forøvrig lest mailinglista til den norske oversettelsen av openoffice og det er visstnok snakk om en balansegang mellom det å tillatte alle mulige sammensetninger (f.eks. substantiv + substantiv: pennpapir, verb + substantiv: sykleplast, skal det være en binde "s" eller ikke osv) og det å ha en mer restriktiv tilnærming. Ordet "algoritmer" går igjen i denne diskusjonen. Endret 27. september 2006 av mandela Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå