Gå til innhold

Firefox 2.0 RC1 sluppet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Stabekontroll er kjekt å ha....  :evil:

6948086[/snapback]

Finnes dette til Opera også (som exstension). I så fall håper jeg det kommer snart.

Men hvordan er denne stavekontrollen i forhold til stavekontrollen i Word?

6952221[/snapback]

Fungerer omtrent som den i OpenOffice.org med andre ord: Kunne fungert mye bedre.

Lenke til kommentar
Fungerer omtrent som den i OpenOffice.org med andre ord: Kunne fungert mye bedre.

6952947[/snapback]

kan du konkretisere i stedet for å slenge ut påstander uten belegg? Hvis du sikter til orddeling, så synes jeg at stavekontrollen fungerer helt greit. Endret av mandela
Lenke til kommentar

6952947[/snapback]

kan du konkretisere i stedet for å slenge ut påstander uten belegg? Hvis du sikter til orddeling, så synes jeg at stavekontrollen fungerer helt greit.

6953995[/snapback]

Ehh?

Meiner å ha lest at de bruker samme ordbøkene. Har skrive veldig mykje i OpenOffice (Linux): Lite ord i ordbøkene, feilmarkerer sammensatte ord og ein del bøyinger. Kanskje bokmål fungerer bedre?

Endret av meron
Lenke til kommentar

takk, det var en mye bedre tilbakemelding :) hm, jeg har ikke hatt noen spesielle problemer med bokmålsversjonen, men har fått med meg at noen her på forumet klager på orddelingsfeil. Jeg har forøvrig lest mailinglista til den norske oversettelsen av openoffice og det er visstnok snakk om en balansegang mellom det å tillatte alle mulige sammensetninger (f.eks. substantiv + substantiv: pennpapir, verb + substantiv: sykleplast, skal det være en binde "s" eller ikke osv) og det å ha en mer restriktiv tilnærming. Ordet "algoritmer" går igjen i denne diskusjonen.

Endret av mandela
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...