Lemkin Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 (endret) Russland er vel strengt tatt et europeisk land, men... Og det er flere enn 1000 nordmenn som gifter seg med noen fra ikke-vestlige eller ikke-industrialiserte land. Men FrP mener det er afrika og asia som er problemet, og det har de nok rett i. Men jeg skulle ønske de da kunne være litt mer spesifike. 6947790[/snapback] Det var ikke jeg som sa midtøsten nå! Endret 27. september 2006 av smoothie Lenke til kommentar
Dr-Eirik Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 FRP har jo i mange år fremmet forslag om og ta inn færre invandrere i året og heller integrere de vi allerede har her i landet bedre. Personlig ser jeg på dette som et knall forslag, ikke det at det ligger no rasistisk bak forslaget eller min personlige mening. Men integrasjon er det største problemet når det gjelder innvandring til ALLE land i verden. Da blir det feil og ta inn altfor mange og plassere de langt pokker i vold opp i nord sammen med samene? -------------------------------------- Kos og Klem E`S Lenke til kommentar
The Hoff Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Og hva legger du i ordet integrering? Integrering skjer begge veier. Nordmenn må tilpasse seg innvandrernes kultur og normer. Det kalles folkeskikk og respekt. Selv om vi bare tar inn 20 innvandrere i året så skal deres kultur og normer tas hensyn til. Fordelen med at det kommer mange innvandrere er at de blir en større pressgruppe og får politisk makt til å få igjennom saker som er viktig for dem! Det er positivt. 6949924[/snapback] Når innvandrere kommer til Norge er det deres ansvar å integrere seg i norsk norsk kultur, samt norske normer. Vårt ansvar er å ha forståelse for at dette kan ta tid, samt ha et åpent sinn for det som er forskjellig fra det vi er vandt med. Det vi ikke kan/bør akseptere, er at personen som har bodd i Norge i 20 år, hverken kan norsk eller har hatt et ærlig arbeid. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Det vi ikke kan/bør akseptere, er at personen som har bodd i Norge i 20 år, hverken kan norsk eller har hatt et ærlig arbeid. 6950325[/snapback] Oi, da kjenner jeg et par engelskmenn som ligger jævlig tynt an ... Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Det betyr ikke at vi sier nei til nummer 1001 som kommer, men at det er vår målsetting. Det er nivået vi mener det norske samfunnet er i stand til å integrere på årlig basis, sier han. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Det vi ikke kan/bør akseptere, er at personen som har bodd i Norge i 20 år, hverken kan norsk eller har hatt et ærlig arbeid. 6950325[/snapback] Så det er enten arbeid eller språk, men da er jo mange av de ikke-integrerte innvandrerne akseptable da jo. Lenke til kommentar
Knast Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Målgruppen til frp er for å si det pent: ikke utdannede folk, eller litt mer ufint: dumme folk. Derfor klinger ett tall som 1000 ganske greit. Det er enkelt og forholde seg til å er rundt og greit. Men leser du nøyere er ikke 1000 ett absolutt tall, men ett mål for frp å holde seg rundt. Da kan jeg tolke det som at frp er for innvandring? nærmere bestemt ca 1000stykker i året er frp for at skal komme! Hva sier rasistene i norges land til det? hmm. Uansett frp sitt forslag er som vanlig.. dumt. 6949787[/snapback] Enig i at FrP har lettfattelig propaganda for å nå "folk flest". Jeg synes godt FrP kunne få 4 år (evt mindre om det blir for ille), på å vise hva de kan.. Jeg støtter mye av FrPs politikk, men de er litt for praktiske etter min mening. Støtter helt klart begrensning i innvandring for å klare integrering (mer om integrering under). Og hva legger du i ordet integrering? Integrering skjer begge veier. Nordmenn må tilpasse seg innvandrernes kultur og normer. Det kalles folkeskikk og respekt. Selv om vi bare tar inn 20 innvandrere i året så skal deres kultur og normer tas hensyn til. Fordelen med at det kommer mange innvandrere er at de blir en større pressgruppe og får politisk makt til å få igjennom saker som er viktig for dem! Det er positivt. 6949924[/snapback] Vi i Norge "må" overhodet ikke tilpasse oss innvandrernes kultur og normer. Vi må akseptere at de tenker sånn og respektere dem som mennesker for det.. Men til syvende og sist er det vi som "redder dem" fra et liv i nød og de burde være takknemlige nok til å finne seg i vår etikk (ikke nødvendigvis forkaste sin egen). De bør lære seg norsk og _være norsk_. Lenke til kommentar
Lightningwolf Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Og hva legger du i ordet integrering? Integrering skjer begge veier. Nordmenn må tilpasse seg innvandrernes kultur og normer. Det kalles folkeskikk og respekt. Selv om vi bare tar inn 20 innvandrere i året så skal deres kultur og normer tas hensyn til. Fordelen med at det kommer mange innvandrere er at de blir en større pressgruppe og får politisk makt til å få igjennom saker som er viktig for dem! Det er positivt. 6949924[/snapback] Fikk du med deg at regeringen til isreal mener norge er deres værste fiende. Dette er politikere der, de burde ikke få nærme seg Norge engang. Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Jeg mener invanderpolitikken burde bli strengere, mye strengere. 1000 ikke utdannede flykninger i året er mye bedre en det vi gjør nå, som er å ta inn allt for mange. Er alle trengenne og fortjener det så kan en godt gå over 1000 da. -Ta inn færre som ikke har utdanning og flere som har -Ta litt av støtta dems til og betale for å finne mer info om dem, slik att kunn de trengenne eller utdannede kommer. Ikke B gjeng folka. -Hvis noen blir tatt for noe vesentlig ulovlig føre de blir norske statsborgere så send dem ut av landet etter ett opphold i en arbeidsleir. -Stopp polakkenne som kommer og stjeler arbe, og heller bruk asylsøkerenne til det. De har ikke noe med og oppholde seg her uten og arbe for seg. -Få en bedre intigreringspolitikk, burde være forbud mot att alle skal sammle seg i egene områder. Når skolen og stedet består av 90% invandere er det noe som svikter. Ække rart det blir skiller da. -Lære seg norsk er første pri, kan en ikke noe norsk i løp av ett år burde en bli trua med å bli sent ut igjen. -Forbud mot å sende barna til hjemmlandet for å få en "sikkelig" oppdragelse over ett års tid. Ødeleger mye for intigreringen med skole og slikt. -Strengere lover og overvåking av arangerte og ikke arangerte ekteskap som går utpå og hente fettere og kusiner hit til norge. -Og ike minnst IKKE SLIPP INN SVENSKENNE Lenke til kommentar
The Hoff Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Det vi ikke kan/bør akseptere, er at personen som har bodd i Norge i 20 år, hverken kan norsk eller har hatt et ærlig arbeid. 6950325[/snapback] Så det er enten arbeid eller språk, men da er jo mange av de ikke-integrerte innvandrerne akseptable da jo. 6953669[/snapback] Nei, det er det ikke. Jeg skrev hverken, dvs. at de bør både ha et ærlig arbeid, og kunne språket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå