Gå til innhold

FrP: -Maks 1000 ikke-vestlige innvandrere i året?

Anbefalte innlegg

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=131738

- Slipp inn maks 1000 ikke-vestlige innvandrere i året

Frp vil at folket skal bestemme

Frp og Siv Jensen vil ikke slippe inn mer enn maksimalt 1000 innvandrere fra ikke-vestlige land i året. Men hun vil at du skal få bestemme innvandringspolitikken i en folkeavstemning.

I fjor fikk 8754 asylsøkere og innvandrere fra ikke-vestlige land i Asia og Afrika opphold i Norge.

1) Er det mulig å sette en arbitrær øvre grense for hvor mange man skal ta inn fra et visst sted?

2) Vil dette si at sør og mellom- amerika nå regnes som vestlig?

3) Har det gått FrP hus forbi at de aller fleste som kommer på familiegjenforening er barn eller ektefeller? Norge har underskrevet visse forpliktende konvensjoner i henhold til slike familierelasjoner.

4) Istedet for å komme med en sånn typisk lettvint (og litt tåpelig) løsning, hvorfor ikke gjøre noe med det faktiske problemet? Nekt innvandrere å hente ektefelle fra hjemlandet sitt. Det er jo dette som setter integreringen tilbake. At særlig muslimske innvandrere drar til eget land for å finne seg en ektefelle, fordi de i bunn og grunn har et rasistisk og diskriminerende syn på nordmenn og andre etniske og religiøse grupper og overhodet ikke kan tenke å slippe dem innpå seg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes også dette forslaget virket litt tåpelig. Ser ikke helt grunnen med å sette en konkret tallgrense når det gjelder slike ting. Jeg personlig synes også det skulle bli vanskeligere å få inn ektefeller i landet. Ser for meg at det blir innført en grense, som sier at man ha vært gift x-antall år før man får med seg ektefellen inn i landet.

Lenke til kommentar
Ser for meg at det blir innført en grense, som sier at man ha vært gift x-antall år før man får med seg ektefellen inn i landet.

Ikke så greit det heller da. Å skulle leve adskilt fra sin elskede så lenge. Det ville være bedre å sette begrensninger på hvem som kan gifte seg. For å hindre pro forma, hindre utnyttelse/opportunister (f.eks 50-60-70 år gamle menn som gifter seg med Thai eller russiske jenter), og for å hindre at enkelte enitske og religiøse grupper fungerer som en kolonimakt istedetfor innvandrere.

Det hele er veldig enkelt igrunn. Lag en lov som hindrer innvandrere i å gifte seg med en utenlandsk statsborger. Og gjennomfør strenge pro-forma kontroller på alle nordmenn som faktisk gjør det.

I europa skyter vi oss så utrolig i foten når vi bare nesten tar inn de som absolutt ikke har noe her å gjøre.

Endret av guardianpegasus
Lenke til kommentar
Det hele er veldig enkelt igrunn. Lag en lov som hindrer innvandrere i å gifte seg med en utenlandsk statsborger. Og gjennomfør strenge pro-forma kontroller på alle nordmenn som faktisk gjør det.

6947809[/snapback]

Ekteskapet som institusjon står veldig sterkt i Norge, og i norsk lovgivning. Tanken på å rokke med "kjernefamilien" tror jeg de fleste politikkere vil ha problem med å gjøre.

Også FRP, som har pleiet sine kontakter med mer ekstreme kristnemiljør (Tenker først og fremst på Carl I. sine møter med Levende Ord)

Lenke til kommentar

Nå er det vel bare Frp som ser problemet av innvandring, og omfanget det begynner å få. Støtter det fullt ut, selv om tallet 1000 ser ut til å være hentet fra løse luften.

En folkeavstemning er veien å gå istedenfor Stoltenbergs "tre-ting-over-hodet-på-folk"-metoden.

Edit: med Stoltenberg menes her Ap og Krf, som mener de vet mye mer om det meste enn den gjengse borger, og at de derfor bør ta alle beslutninger selv.

Endret av dobbelmann
Lenke til kommentar

Målgruppen til frp er for å si det pent: ikke utdannede folk, eller litt mer ufint: dumme folk.

Derfor klinger ett tall som 1000 ganske greit. Det er enkelt og forholde seg til å er rundt og greit.

Men leser du nøyere er ikke 1000 ett absolutt tall, men ett mål for frp å holde seg rundt. Da kan jeg tolke det som at frp er for innvandring? nærmere bestemt ca 1000stykker i året er frp for at skal komme! Hva sier rasistene i norges land til det? hmm.

Uansett frp sitt forslag er som vanlig.. dumt.

Lenke til kommentar
Nå tuller du vel.. er langt flere som får oppholdstillatelse på humanitært grunnlag enn de som får asyl.

6949760[/snapback]

Men da er det flyktninger og ikke innvandrere.

I praksis så er det vel mest arbeidsinnvandringen som bli regulert av det.

6949810[/snapback]

Ok, da gikk i så fall flyktninger under "etc" :p

Da er vi enige :)

Lenke til kommentar
Målgruppen til FRP er dumme folk ja. Beste argument til nå ja...

Og hvorfor er det dumt?

(Å ja, glemte at målgruppen til FRP er dumme folk, der vant du den debatten :) )

6949818[/snapback]

Har du ikke noe konstruktivt å komme med kan du bare la være. Min ene ledd-setning som du trekker frem er en spissforulering av mitt standpunkt. Dette er ett diskusjonsforum og det er da lov å ha meninger?

Merk: jeg sier ikke at velgerne til frp er dumme. Jeg sier at frp profilerer seg og forenkler budskapet sitt for å nå ut til de mindre intelligente(dumme) folk.

Prøv å hold debatten skalig da cp-nilsen. du prøver jo bare å avspore den.

Lenke til kommentar
Målgruppen til FRP er dumme folk ja. Beste argument til nå ja...

Og hvorfor er det dumt?

(Å ja, glemte at målgruppen til FRP er dumme folk, der vant du den debatten :) )

6949818[/snapback]

Har du ikke noe konstruktivt å komme med kan du bare la være. Min ene ledd-setning som du trekker frem er en spissforulering av mitt standpunkt. Dette er ett diskusjonsforum og det er da lov å ha meninger?

Merk: jeg sier ikke at velgerne til frp er dumme. Jeg sier at frp profilerer seg og forenkler budskapet sitt for å nå ut til de mindre intelligente(dumme) folk.

Prøv å hold debatten skalig da cp-nilsen. du prøver jo bare å avspore den.

6949863[/snapback]

Du var jo ekstremt saklig selv.

Uansett, vi tar i dag inn alt for mange innvandrere til at vi kan integrere dem på et ordentlig vis.

Jeg mener vi bør redusere en del, og bruke mer ressurser på de vi tar inn.

Om 1000 er "riktig" antall vet jeg ikke, men jeg synes det er et bra forslag fra FRP.

Lenke til kommentar

Og hva legger du i ordet integrering?

Integrering skjer begge veier. Nordmenn må tilpasse seg innvandrernes kultur og normer.

Det kalles folkeskikk og respekt. Selv om vi bare tar inn 20 innvandrere i året så skal deres kultur og normer tas hensyn til.

Fordelen med at det kommer mange innvandrere er at de blir en større pressgruppe og får politisk makt til å få igjennom saker som er viktig for dem! Det er positivt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...