Gå til innhold

GF 7900GTO - restparti av 7900GTX?


Playmofetish

Anbefalte innlegg

Er det noen som har et MSI 7900GTO med nyeste driver og et eller annet overklokkingsprogram som HUSKER overklokkinga di etter en restart?

 

Nå har jeg prøvd Rivatuner, Coolbits, Atitool, og MSI sin software, alle klokker helt fett til 700/800, men samme hva er i hvert fall memory clock resatt etter en restart. Fatter ikke at det skal være så vanskelig.

Rivatuner spør deg om programmet skal fikse på memory clock blir husket etter restart, og det svarer jeg ja til, men det hjelper søren meg ikke.

7050854[/snapback]

Rivatuner fungerer godt her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har jo testa å reinstalelre drivere en del ganger, lagt inn Rivatuner på nytt, kutta ut alt av Coolbits og MSI software, men allikevel får jeg det ikke til.

 

Det skal da ikek være noe mer ennå la Rivatuner autodetecte stock hastigheter, og si JA og OK på alt annet når man klokker og velger å lagre til Windows boot?

7051009[/snapback]

 

Sjekk hvilken BIOS du har.

Lenke til kommentar

Inne i helvette!

 

Avinstallert drivere, avinnstallert Rivatuner og alt annet som har med skjermkort å gjøre. Slettet nVidia-mappa på C:, restartet og kjørt inn drivere på nytt. Rebootet og kjørt inn Rivatuner v2.0 RC16. (samme versjon som du bruker Managhead?)

 

Klokket opp til 701/802 som kortet klarer fint, saver til egen overklokkingsprofil i Rivatuner. Krysser av både i 2D og 3D for default klokkehastighet ved Windows-oppstart. Trykker Bruk og OK. Restarter maskinen, og memory clock er satt til default. Core clock holder seg der jeg setter den.

 

Hva skal til!?

 

Forceware 91.47 og Rivatuner v2.0 RC16 som sagt.

 

Edit: Video BIOS-versjon 5.71.22.39.09 i følge Forceware. Finnes det nyere offisiell å få tak i? Har ikke så lyst til å kjøre på med uoriginal BIOS riktig ennå, kjipt om det skulle ødelegge kortet.

 

Edit2: bjornh, ser du skriver du har alle BIOS tilgjengelig. Gidder du PMe meg med en annen GTO-BIOS som bør funke fint med memory på 800?

da må jeg vel ty til en floppy igjen.... grøss.

Endret av Playmofetish
Lenke til kommentar
Takker :)

 

Har du veiledning eller link til hvordan flashe? hvilke kommandoer for å ta backup av original BIOS og flashe inn ny?

 

Og er det pes å få inn original BIOS igjen hvis alt går ad dundas?

7051563[/snapback]

 

Det du trenger er nvflash versjon 5.38, som du installerer først på floppy. Ta helst også å installer NiBiTor v3.0a og ekstrakt original BIOS og lagre den et eller annet sted.

 

Lagre både den og moddet BIOS på Floppy sammen med nvflash. Du må ha navn på 8 tegn og så .ROM på floppy, ellers finner den ikke fila.

 

Altså: nvflash til floppy, hent ut original BIOS med NiBitor 3.0a og lagre den til senere og på floppy, lagre moddet BIOS. Bruk f.eks. navn på disse som 7900GTO.ROM på originalfila, og MODGTO.ROM om den du laster ned.

 

-slik gjør du:

 

Boot pc, trykk "esc" og velg floppy i menyen. Så kommer du i DOS: etter A: skriver du "dir" (enter) -da kommer filene opp på på floppy.

 

så skriver du:

 

A: nvflash "filnavnet".rom -4 -5 -6 (enter)

 

Så finner den nvflash 5.38. Så spør den om du vil endre software. trykk "y" (eller "n" hvis du holder på å svime av)

 

Så flashes det hele, og det bør gå greit. Du får opp A: og skriver

 

A: exit (enter)

 

Deretter trykker du "ctrl+alt+del" og pc'en restarter, ta ut floppy, og så burde du se at maskinen booter som normalt. Inne kan du sjekke clocks... :whistle:

 

Edit: Blir det trøbbel inne i menyen gjentar du bare sekvensen og flasher tilbake til original BIOS som du MÅ ha back-up av på samme floppy.

Endret av bjornh
Lenke til kommentar
Vet ikke helt hva du gjør galt, det er samme versjon ja. Jeg bare lagrer på "custom overclocking profile"...

Edit: Og forøvrig bare i "Performance 3D".

 

Forresten, noen som har fått til å justert viftehastigheten på 7900 korta? Går på fullt hele tiden her.

7051634[/snapback]

 

Det kan du også gjøre i rivatuner, der er en direkte styring på vifta.

Lenke til kommentar
Vurderer også å bli med i GTO-klubben. Ser at 3 av dere iallefall kjører på AMD-plattform. Jeg prøver å styre unna eventuelle kompabilitetsproblemer, så spørsmålet blir:

 

Hvilke hovedkort har "klubbmedlemmene" med Intel C2D ?

7052068[/snapback]

Jeg har ikke skaffet meg mine 2 GTO ennå men jeg kommer til å kjøre 7900GTO i SLI på Abit AW9D-MAX ;)

Lenke til kommentar
Ingen problemer i Deep Freeze her, hverken på GTX-hastighet eller noe over den igjen (700/820).

 

Jeg trodde først jeg så artifacts i Deep Freeze, men det var bare snø som føk forbi fremst på skjermen.

7052701[/snapback]

 

Problemene pleier å vise seg i slutten på Deep Freeze. Nedi gropa før du får slutten på solnedgangen.

 

Men når du først får problemer så er kortet ødelagt mener jeg. Men GTX kjører mye høyere volt på minnet enn GTO, så regner med at kortene klarer fint å kjøre GTX hastigheter og høyere uten problemer, med mindre du setter opp volten på minnet igjen da ;)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...