Gå til innhold

GF 7900GTO - restparti av 7900GTX?

Playmofetish

Anbefalte innlegg

Forskjellen i GTO og GTX kortet ligger i BIOS og volt på minnet. Du kan fint bruke en GTX BIOS på kortet, men det er folk som har fått artifacts når de har forsøkt å kjøre minnet på 800Mhz. Løsningen på det er å øke volt til minnet. På bildet under ser du hvilken motstander som senker volten på GTO kortet. Hvis du forrandrer motstanden fra 1,2K til 1,8K så får du volten opp til 2,1volt som på GTX utgaven.

Ps. Det har vært spekulert i at minnet(samsung 1,1ns) får "problemer" når det kjører på 2,1volt og at det er derfor de selger kort med denne typen minne som GTO kort. Så det kan være lurt å begrense seg til f.eks 1,9-2volt frem til det kommer mer info om dette.

gto-memvoltmod.jpg

Endret av NoWiSee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje ikke rette forum, men er det bios på hk eller noe med skjermkortene jeg må gjøre for å kjøre SLI på Intel 975X brikke sett ?

*Steina du for rapotere hva du for til da og hvilke bios korte levers med om det er de gamle eller den låste nye :roll:.

Uansett så for vel vi kortene samtidig ...

Lenke til kommentar
Kanskje ikke rette forum, men er det bios på hk eller noe med skjermkortene jeg må gjøre for å kjøre SLI på Intel 975X brikke sett ?

*Steina du for rapotere hva du for til da og hvilke bios korte levers med om det er de gamle eller den låste nye :roll:.

Uansett så for vel vi kortene samtidig ...

7047213[/snapback]

Du må bruke en moddet driver. Du finner den på www.extremesystems.org/forums tipper jeg.

Lenke til kommentar
Men kva er alt dette snakket om den nye biosen som er umulig å klokke. Noken som veit meir om dette?

Litt av vitsen med å kjøpe dette kortet er jo for å leike seg litt med det......

7048767[/snapback]

Det er ingen grunn til panikk alle sammen.

Om Flashing av BIOS:

Det er ikke vanskelig, og jeg har alle BIOSer som trengs, ferdig modda med overklokk eller ikke.

Jeg skal i løpet av kvelden ta en titt på den berømte "antiklokk" BIOSen.

-det hindrer deg ikke i å flashe til en annenn GTX/GTO BIOS, men jeg vil presisere at det kun er rapportert versjon 05.71.22.39.13 på Evga 7900GTO.

Jeg gjentar, at versjon 05.71.22.39.09 er det som rapporteres så langt på MSI 7900GTO. Du kan flashe fram og tilbake alt etter som. Det har jeg gjort nå.

Lenke til kommentar

Har nå testet Evga 7900GTO BIOS versjon 05.71.22.39.13 og kan bekrefte at den er dårlig på overklokking på minnet.

Men om du skulle kjøpe er Evga kort med denne, så er INGEN PROBLEMER med å flashe til MSI 7900GTO BIOS versjon 05.71.22.39.09, eller Evga 7900GTO versjon 05.71.22.39.08.

Jeg har alle de BIOSer med eller uten overklokk som folk måtte ha behov for, inklusive MSI 7900GTX.

Lenke til kommentar

Er det noen som har et MSI 7900GTO med nyeste driver og et eller annet overklokkingsprogram som HUSKER overklokkinga di etter en restart?

Nå har jeg prøvd Rivatuner, Coolbits, Atitool, og MSI sin software, alle klokker helt fett til 700/800, men samme hva er i hvert fall memory clock resatt etter en restart. Fatter ikke at det skal være så vanskelig.

Rivatuner spør deg om programmet skal fikse på memory clock blir husket etter restart, og det svarer jeg ja til, men det hjelper søren meg ikke.

Lenke til kommentar
Er det noen som har et MSI 7900GTO med nyeste driver og et eller annet overklokkingsprogram som HUSKER overklokkinga di etter en restart?

Nå har jeg prøvd Rivatuner, Coolbits, Atitool, og MSI sin software, alle klokker helt fett til 700/800, men samme hva er i hvert fall memory clock resatt etter en restart. Fatter ikke at det skal være så vanskelig.

Rivatuner spør deg om programmet skal fikse på memory clock blir husket etter restart, og det svarer jeg ja til, men det hjelper søren meg ikke.

7050854[/snapback]

NvTweak. Prøv den.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...