Gå til innhold

User authentication / managemen, hva bruker dere?

Anbefalte innlegg

Tenker da på en session greie, at en bruker logger seg inn på f.eks. forsiden (bruker template da, vil være login på de fleste sidene) og så kan gå til diverse deler av siten som ikke-medlemmer kan nå.

Jeg har funnet mange på hotscripts.com og har prøvd f.eks. vAuthenticate uten at jeg likte det noe særlig. Det har muligheter, men jeg er ennå grønn på PHP og det kreves en del tweaking for å få det dit jeg vil, noe jeg ikke har tid til.

Jeg fant et annet som hette noe med CrossAxis, men det er på Tysk.

Så hva bruker dere, noe som er gratis i første omgang.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Virker ikke å være så avansert det du mener der. Hvis du ser på "Chapter 16. HTTP authentication with PHP" i manualen så er det et eksempel på et script som krever innlogging der. Lagrer du brukernavn og passord i session eller cookies så slipper de å logge seg inn hele tiden.

edit: er det mulig å surre så ille med bbkode?!

[ Denne Melding var redigert av: aG_ på 2002-11-01 20:11 ]

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Takk for tipset, det virker bra og lisensen er veldig billig :smile: Er trøtt som en strømpe nå men skal sjekke i morgen (har ventet i hele natt på en DNS oppdatering etter å ha kranglet med en sysadmin så mye at de vil vel kaste meg ut :grin: hadde et lokaliseringsproblem som endelig ble løst et par timer tilbake).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...