Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

harddiskproblemer stopper maskinen før boot

Anbefalte innlegg

kjøpte meg ny pc en måneds tid tilbake. i dag når jeg kom tilbake fra en toalettur så lyste dos-lignende tegn opp på min maskin. "|BE#s|BE#s"(# var en massiv firkant og | var et -| lignende objekt ) var alt jeg fikk opp når jeg prøvde å boote fra windows.

deretter satte jeg i en windows cd for å se om jeg kunne klare å reparere noe. gikk for bootcfg /rebuild (ga meg en errorbeskjed når jeg hadde gått igjennom hele greia)og fixboot(ga meg et veldig positivt men akk så unødvendig svar på at alt skulle virke bra). vurderte å prøve å fikse windows, men har dårlig erfaring med Sata og reformatering av windows enda, så jeg ville heller se om jeg klarte å kopiere over informasjon til en annen disk.

men når jeg koblet ut den ene harddisken for å se hva som skjedde så begynte plutselig windows å boote (den fant ikke boot.ini som jeg hadde slettet tidligere, så den gikk rett for c:/windows som heldigvis virket. jeg vil gjerne ha noen tips på hvordan man lager en ny boot.ini igjennom xp). den disken jeg tok ut har jeg enda ikke koblet inn igjen fordi jeg er litt nervøs for at jeg skal rote til noe, men jeg må koble den til snart og prøve å finne ut om den er ødelagt eller ikke.

spørsmålet er. er det vanlig at når en av to SATA disker kanskje dør, vil maskinen ikke starte opp(og gi meg en slik "|BE#s|BE#s" beskjed)? og hvordan kan jeg fort fikse en ny boot.ini fil?

har to 500GB's WDC SATA harddisker, m2n32-SLIdeluxe hovedkort med AMD 64x dual core 4600, 2gig pc6400

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...