Soak Skrevet 1. november 2002 Del Skrevet 1. november 2002 Hei! Jeg er en gutt på 16 år som har begynt å lære meg visual basic. Jeg lurte på om noen hadde noen tips for en nybegyner (hva som lønner seg og begynne med o.l). åper noen kan svare. Lenke til kommentar
Dumbo Skrevet 2. november 2002 Del Skrevet 2. november 2002 Det som er smart om du har lyst til å lære programering er å finne på noe du har lyst å lage. Noe som du trenger.. Deretter prøver du deg frem, søker på internet etter informasjon. En "nybegynner" bok hadde vært fint det også, slik at du kunne slå opp på grunnleggende ting. Lykke til.. Lenke til kommentar
smetho Skrevet 2. november 2002 Del Skrevet 2. november 2002 Men du må ikke tro du kan lage spill og avanserte programmer med det første (dette gjelder alle programmeringsspråk). Man må begynne med det grunnleggende. Det viktigste er å ikke gi opp! Good luck! Lenke til kommentar
Soak Skrevet 5. november 2002 Forfatter Del Skrevet 5. november 2002 Neida, jeg har kommet i gang Desuten har jegg en god venn som er veldig flink og han sier at jeg har kommet så langt at jeg kan begynne med noe som heter bitbuild. Hvor langt har jeg kommet da? Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 Bra du setter i gang! Selv begynte jeg å lære meg VB da jeg var 12, og hvorfor startet jeg? Jo, jeg hadde lenge drømt om å lage mitt eget spill, og VB viste seg å være et av de letteste programmeringsspråkene, men lite egnet for grafiske spill (det funker faktisk bra, men det er smalt med tutorialer og bøker som lærer deg å lage spill med VB sammen med f.eks. DirectX). Poenget mitt er, at om du, som mange andre unge, ønsker å lage et spill en gang, ville jeg kanskje hoppet rett på C++? VB er en del lettere enn C++ (eller andre språk), så om du ønsker å lage programmer, så hold deg til VB, det er både raskt og enkelt, men om du ønsker å lage et lite spill med f.eks. DirectX eller OpenGL, så ville jeg gjort som jeg gjorde, begynt på C++. Det sporet litt av, men det er mitt råd: Finn ut hva du vil lage før du velger programmerinsspråk! Det er forresten fult av tutorialer og bøker ute til C++ med f.eks. DirectX og OpenGL. Det er også vannvittig artig; det å mure seg inne i kjelleren i et par måneder for å lage et verdensrevolusjonerende rollespill (det er bra å være optimistisk). Lykke til! Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 Eg har netopp konvertert til C#, men anbefaler VB til nybegynner. EG ville ikke ha lært meg VB6/5/4 siden dette begynner å bli litt gamelt. Eg anbefaler å lærer deg en av .NET språkene til MS. Selv bruker eg C#(jaja lærer er kankje det rette) som er ett ganske greit programerings språk, dessuten blir det lettere å læere Andre C språk og Java. Du kan jo og satse på VB.NET som er ganske likt VB, litt forskjeligt men ganske bra språk. Dessuten finnest det mange andre VB Replikasjoner som: xBasic og mange andre... Lenke til kommentar
Gothmog Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 Selv sitter jeg i læringsfasen enda med VB. men vurderer sterkt å gå over til C++ eller noe i den dur nå ja.... Men det hele begynnte jo med gode gamle Basic og QBasic for lenge siden men man gjør jo som man selv vil da, men som alle andre her har sagt: VB egner seg IKKE til spill... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå