Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Poenget med høy lyd fra motor i motorsykkel o.l

iChristian

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

høy lyd ser jeg heller ikke poenget i, men lav og litt dypere lyd enn originalt er bare kos. Såklart innenfor rimelighetens grenser.

Men det med å ha 4" utblås på en firesylindra motor skjønner jeg ikke helt. 1" pr sylinder? Skal ordne meg 6" japsepotte jeg, bare fordi det sikkert er sinnsykt kult å være med i "1" pr sylinder"-klubben :D

Lenke til kommentar

Poenget med "høy" lyd fra motoren er jo fordi det skal høres bra ut.

Det er ikke noe som høres så bra ut som en illsint v8 som blir presset til det meste. Den lyden er, som noen andre sa, grunnlag for seksuell tenning.

Poenget med høy og kraftig lyd er at du skal "kjenne" det i blodet når du trør etter. Om jeg kjører en bil med en del gamp og høy lyd, så kjenner jeg adrenalinet pumper når den motoren begynner og nærme seg 7000 rpm. Det er et vilt kick.

Lenke til kommentar
Fet motorlyd, enten det er fra bil eller sykkel, er som vakker musikk, ihvertfall for de som er bil- eller sykkelinteressert. Men det finnes høy motorlyd som ikke høres bra ut og da  :D .

Pantera

6948065[/snapback]

Det er jeg enig i men det finnes grenser på hvor høy lyd det skal være da, man trenger jo ikke høre det på mils omkrets, noe mange "harley'er" gjør :thumbdown:

Brumminga fra en V8 med rette eksosanlegg er som musikk i mine ører, så lenge den ikke går på maks turtall, sånn fra tomgang til 3000rpm er det fin lyd.

Det finnes også mange andre fine motorlyder, men ikke noe slår V8'ere :love:

Lenke til kommentar
Motorlyd egner seg ikke på PC, blir ikke halvparten så bra som i på ekte.

Har ikke hørt denne i live enda, men har så meeeget lyst til, Audi RS4, V8 4.2FSI 420Hp

http://www.audi.fr/actualite/teaserrs4/son...3/AudiRS4_2.mp3

Enjøy, 2.45min med lyd, ikke noe rusing på turtall da, ikke noe i spennende i grunn.

Turbolyden ødela hele godlyden, men allikevel, litt for mye innestengt lyd syntes nå jeg. Var ikke noe ordentlig GO-V8 lyd det der.

Edit, blei visst nytt inlegg det her :thumbdown: var ikke meningen.

Endret av exin89
Lenke til kommentar

Mange motorer som høres bra ut, alle trengeri ikke være v8 :)

Audi sin rekkefemmer, med fine fine turbolyden.

BMW sin rekkesekser, raawr

En del turbomatede firere kan også høres bra ut med rett dump/effektanlegg.

Men såklart, det er lite, eller ingenting som kan måle seg med en v8.

VROOOOOOOOOOOOM :D

Lenke til kommentar
Mange motorer som høres bra ut, alle trengeri ikke være v8 :)

Audi sin rekkefemmer, med fine fine turbolyden.

BMW sin rekkesekser, raawr

En del turbomatede firere kan også høres bra ut med rett dump/effektanlegg.

Men såklart, det er lite, eller ingenting som kan måle seg med en v8.

VROOOOOOOOOOOOM :D

6962410[/snapback]

Hmm her i gården er det faktisk en 85-BMW 635CSI-M aka M6 med rekke 6'er den har skikkelig godlyd den og, men som sagt, den klassiske V8-lyden er bare :love:

Lenke til kommentar

Har ikke hørt denne i live enda, men har så meeeget lyst til, Audi RS4, V8 4.2FSI 420Hp

Enjøy, 2.45min med lyd, ikke noe rusing på turtall da, ikke noe i spennende i grunn.

Turbolyden ødela hele godlyden, men allikevel, litt for mye innestengt lyd syntes nå jeg. Var ikke noe ordentlig GO-V8 lyd det der.

6962340[/snapback]

Tror du ikke du har hørt noe som helst jeg. Vist du hørte turbolyd er du ihvertfall hørt feil, siden det ikke finnes turbo i bilen. Var sikkert bare dekk som kviner du hørte, samt bremsene noen ganger. :thumbdown:

Lenke til kommentar

6962340[/snapback]

Tror du ikke du har hørt noe som helst jeg. Vist du hørte turbolyd er du ihvertfall hørt feil, siden det ikke finnes turbo i bilen. Var sikkert bare dekk som kviner du hørte, samt bremsene noen ganger. :thumbdown:

6962781[/snapback]

Var nå ihvertfall en lyd i den bilen som hørtes helt identisk ut, med en turbo som er i godt turtall :p

Men uansett så syntes jeg ikke det var orntli V8 lyd i den, var for lite "brumming" men mere "vanlig bil lyd" :thumbdown:

Lenke til kommentar
Er vel lite som er råere enn lyden fra en Formel1-motor på bånn gass. :p Eller fra skikkelige GP-sykler.

Edit: Men så er det ikke så fryktelig mange av de som ruller rundt på offentlige veier. :D

6968352[/snapback]

Det har sin sjarm, men det er en lyd man ikke kan høre på som musikk, man må se bilen/sykkelen samtidig, eller så er det bare irriterende hvining.

Lenke til kommentar
Er vel lite som er råere enn lyden fra en Formel1-motor på bånn gass. :p Eller fra skikkelige GP-sykler.

Edit: Men så er det ikke så fryktelig mange av de som ruller rundt på offentlige veier. :D

6968352[/snapback]

Det har sin sjarm, men det er en lyd man ikke kan høre på som musikk, man må se bilen/sykkelen samtidig, eller så er det bare irriterende hvining.

6968390[/snapback]

Det kaller jeg et bra svar!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...