Sindra Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Heisann! Jeg har en Intel Core 2 Duo E6400 prossesor og en Zalman viftestyring. Jeg lurer på om du må ha en slags overgang fra prossesoren til ledningen som fulgte med viftestyringen for og kunne feste den? Skal prøve så godt jeg kan og formulere grunnen: På intel prossesoren er det 4 "pinner" på kjølerledningen, mens på viftestyren er det 3, slik som på vanlige kabinettvifter... Hadde en helt lik viftekontroll til min gode gamle maskin, med en AMD prossesor, der var kjølerledningskontakten en 3 pins, så da var det ikke noe problem... Er det forresten noen som kan annbefale meg en god prossesorvifte i samme slengen? (Har sett på; Thermaltake Blue Orb II og Thermaltake Big Typhoon) Lenke til kommentar
Sindra Skrevet 27. september 2006 Forfatter Del Skrevet 27. september 2006 Ingen som har opplevd det samme og har et tips og komme med? Lenke til kommentar
viceroy Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Scythe ninja bruker jeg til min c2d e6600 ..den kan jeg trygt annbefalle ...den holder cpuen min kjølig og støyer lite. Kjøleren er ganske stor så kabinettet ditt bør være ganske dypt. Lenke til kommentar
Sindra Skrevet 28. september 2006 Forfatter Del Skrevet 28. september 2006 Scythe ninja bruker jeg til min c2d e6600 ..den kan jeg trygt annbefalle ...den holder cpuen min kjølig og støyer lite.Kjøleren er ganske stor så kabinettet ditt bør være ganske dypt. 6954395[/snapback] Har allerede en Zalman viftekontroll, problemet er at jeg ikke får festet viftkontrollen til porssesorviften, siden den har 1 ekstra pinne... anlige vifter, som du fester til hovedkortet har som regel 3 pinner, mens stock kjøleren til Intelprossesoren min har 4... Lenke til kommentar
Lightning- Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 (endret) Er det en sånn?? EDIT:link Endret 28. september 2006 av megvel Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Alle nyere hk (S775 ihvertfall) har 4-pins (PWM) viftekontakt. Aksepter det.. Bruker man stock kjøler.. og utnytter sin Bios (Quiet Fan Enabled) ser jeg ingen grunn til å tukle med en Zalman viftekontroller. Dersom trådstarter bytter til en bedre kjøler.. f.eks. fra Zalman kan du fint bruke en 3-pins ledning til 4-pins kontakt på hk. Dersom du på "død og liv" skal bruke den Zalman kontroller ("Fanmate" må du klippe ledning fra stock kjøler og og koble gul/rød/svart til tilsvarend ende på "Fanmate". Alternativt kan du "ødelegge" kontakten fra "styrt" side for fanmate (brekke plasten) slik at du klarer å koble ledning fra stock-vifte (4-pins) til 3 pinner fra Zalman fanmate. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå