Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Mister forbindelse til trådløst (windows xp)

Gjest medlem-98070

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-98070

Fått ny router (speedtouch) og det ble satt opp nytt nett her som er trådløst og kryptert med WEP-kode.

På skole-PCen som har alt ferdiginstallert, brukte jeg trådløs nett-menyen og kom på nettet ganske enkelt.

Men på den andre er det verre. Har nettopp formatert den, så den er nok en gang helt tom, for alle drivere også. Det var ingenting som het internett på den, så lastet ned HP-driverne igjen fra deres side. Har kun ikonet med de to skjermene, som hetet Trådløs nettverkstilkobling 2. Ser at ting ikke er som før, da jeg hadde riktig driver installert. Menyen som viser trådløse nettverk er enklere, det er kun en liten grå boks uten f.eks "oppdater" og signalstyrke. På forrige installasjon, hadde jeg et helt annerledes ikon som het Intel Pro eller noe sånt (har intel nettverkskort, har sjekket at det er aktivert forresten), og der fikk jeg koble på nett enkelt.

Hva gjør jeg nå? Hvordan skal jeg få koblet til nettet? Trenger noe nyere menyer for nett her, den jeg har nå har ikke noe som heter WEP-kryptering en gang (når jeg skal legge til det trådløse nettet her og skrive inn nøkkel).

Håper noen har peiling!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-98070

Framskritt.

Har funnet Intel Pro-driveren, så jeg har det gamle ikonet igjen med de samme menyene for å koble til nett (noen som er kjent med denne forresten?).

Finner nettet, skriver inn passord og prøver å koble til med riktige innstillinger, men ikonet viser fortsatt "Ikke tilknyttet". Har prøvd å logge på tjue ganger, og det går bare ikke. Får kun login-bokser opp på nytt og på nytt, og samme hvor mange ganger jeg velger nettet og skriver inn passord, forblir den frakoblet.

Hjelp!

Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070
mulig du finner svaret dit her

http://www.ngtforum.net/

i og med at du ikke forteller hva slags type ruter du har

6950396[/snapback]

Hvorfor må jeg spørre på et annet forum?

Har en Thomson Speedtouch 585i ruter.

6950420[/snapback]

IKKE SPØRRE MEN MULIG DU FINNER OPPSKRIFTEN HER JA

http://www.ngtforum.net/viewforum.php?f=15

sorry capslok

6950439[/snapback]

Jaha. Men altså, det er ikke ruteren jeg trenger hjelp med, det er kun denne PC-en. Har ikke hatt problemer med andre PC-er.

Lenke til kommentar
Fått ny router (speedtouch) og det ble satt opp nytt nett her som er trådløst og kryptert med WEP-kode.

På skole-PCen som har alt ferdiginstallert, brukte jeg trådløs nett-menyen og kom på nettet ganske enkelt.

Det var ingenting som het internett på den, så lastet ned HP-driverne igjen fra deres side. Har kun ikonet med de to skjermene, som hetet Trådløs nettverkstilkobling 2. Ser at ting ikke er som før, da jeg hadde riktig driver

6947034[/snapback]

du skal jo ikke bruke HP sine drivere på den speedtouch

Lenke til kommentar

Kan du prøve med først å slå av WEP-kryptering og se om du kan koble deg opp da? Hvis det går, da ligger problemet i WEP-oppsettet.

Bruk forøvrig WPA istedet, dersom alle enheter støtter det.

Anbefaler også å ha passordet - et langt og stygt et - liggende på en fil slik at du slipper å knotte det inn selv. (En feilkilde, det også.)

"Random" passord kan finnes på denne siden.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070
Kan du prøve med først å slå av WEP-kryptering og se om du kan koble deg opp da? Hvis det går, da ligger problemet i WEP-oppsettet.

Bruk forøvrig WPA istedet, dersom alle enheter støtter det.

Anbefaler også å ha passordet - et langt og stygt et - liggende på en fil slik at du slipper å knotte det inn selv. (En feilkilde, det også.)

"Random" passord kan finnes på denne siden.

6950504[/snapback]

Kan ikke slå av krypteringen, vet uansett at det ikke er noe galt med den. Har koblet opp til samme nett med flere andre PC-er (som ikke var formatert ...).

Passordet ble generert da nettet ble kryptert, det er tisifret, og jeg er sikker på at jeg ikke skriver det feil.

Men! Så var det dette med å bytte fra WEP til WPA. Mulig jeg surret her, tror det er WPA allerede, og at jeg har koblet feil til nå med WEP i stedet for WPA. Kan det være årsaken? Prøver å koble til nettet på nytt nå, og velger WPA nå, men hvem av dette skal det antakeligvis være?

WPA-foretak

WPA-personlig

WPA2-foretak

WPA2-foretak

Får håpe det at jeg tok WEP i stedet for WPA var årsaken.. <.<'

EDIT: yay, det var det. :cool: Tusen takk nebrewfoz og dere andre som svarte!

Endret av medlem-98070
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...