Gå til innhold

Hjelp til å finne navn som betyr "kjemper", e.l.


Mortsun

Anbefalte innlegg

Tenker på Alexander hvis det skulle bli det. Sambo er mest for Aleksander, mens jeg er mest for Alexander. Statistisk sett er det fler som bruker x enn eks i navnet Norge. Har dette noe med ikke-etnisk opprinnelse og gjøre?

6954938[/snapback]

Aleksander er vel kun en fornorsking av Alexander som ligger mer nært det gamle navnet.

I mine øyne skal man ikke forandre for mye på navn, så jeg hadde satset på 'x' , men det er jo ikke mitt valg så dere får gjøre det opp dere imellom om dere velger ale[x][eks]ander-varianten.

 

Hvis det skulle bli ale(X)(eks)ander så blir det med "x", ellers legger jeg inn veto.. :)

Takk for link.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har jo fete vikingnavn som Trym, Gorm etc. også, uten at jeg skal si noe om hva de betyr. Tor er vel det vanligste. Det at han allerede har et navn gjør det litt vanskeligere, jeg trenger vel ikke å påpeke at Mads Gorm f.eks. høres ganske rart ut.

Det bør være flere stavelser i andrenavnet i dobbeltnavn.

 

Mads Nero? :hmm: Mads Andreas (betyr jo "mandig")?

 

Goliats banemann var jo litt av en kriger, så kanskje Mads David?

 

 

 

Mads Chuck! :tease:

Lenke til kommentar

Eller Mads "Rocky" eller "amperé" :!:

 

Det bør være i hvert fall to stavelser, ja. Poenget vårt er ikke at han skal bruke begge navnene, egentlig. Det kan godt være et navn som vennene hans først finner ut av ved opprop av forkjellig kaliber. Allikevel bør det klinge. :hmm:

Nero har vært på banen. (David er utelukket, se første post)

Lenke til kommentar

Det klinger kanskje ikke så kjempebra, men kanskje når man blir vant til det? hehe. :)

 

Uansett, mitt forslag er Viktor/Victor. Går selv for varianten med c, siden denne versjonen av navnet betyr vinner/seier, på latinsk. Og det er jo det sønnen deres er!

 

(victor : victor, winner.)

 

 

Mads Victor.

 

Victor

Opprinnelse fransk

Navnedag 25. februar

Betydning kommer av latin 'seier'

Beslektede navn Vicente Vicki Vickie Vicky Victoria Viktor Viktoria Vitor Wictor Wictoria Wiktor Wiktoria

Statistikk

Det er 1418 menn som har Victor som første fornavn.

Det er 912 menn som har Victor som eneste fornavn

 

 

Du søkte på mannsnavnet: Mads Victor

 

Det er 3548 menn som har Mads som første fornavn.

Det er 3, 2, 1 eller 0 menn som har Mads Victor som fornavn.

Endret av SpecialK
Lenke til kommentar

Mads Mekker? Klinger fint. :p

 

Og kalle sønnen sin for Alexander har en bieffekt. Han vil bli kalt Alex av alt og alle utenom dere og lærere. Ellers er jo Benjamin og Sebastian sikre vinnere blandt jenter somregel. Fungerer dårlig med Mads dog. Hva med Ole Mads?

 

Eller annet ord for kjempe. Collosseus, Biggus Dickus,

Endret av Revox
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Det klinger kanskje ikke så kjempebra, men kanskje når man blir vant til det? hehe. :)

 

Uansett, mitt forslag er Viktor/Victor. Går selv for varianten med c, siden denne versjonen av navnet betyr vinner/seier, på latinsk. Og det er jo det sønnen deres er!

 

(victor : victor, winner.)

 

Roma Victor :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...