jokke2391 Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 (endret) Heisann!! Så var det min tur til å begynne på et prosjekt her då Dette blir et skole prosjekt der eg lager då en så kalt "stuepc" eller "hjemme kino pc", som skal være lydløs (passiv av kjølt) <span style='font-size:14pt;line-height:100%'>Hardware: </span>(blir kanskje forandringer) Hovedkort: MSI PM8M2-V (MS-7071) Cpu: Intel Celeron D, 2800 MHz LGA775 Minne: Ocz DDR 2x512mb DVd-Rom: Nec-DVD-RW Hdd: Samsung SpinPoint P120 SATA 250GB Gpu: (har ikke funnet det enda) Tv-kort: (har ikke funnet det enda) Har alt unntat GPU og TV-kortet Har lyst på scart kontakt i pc`n,og tror ikke eg greier og lage en scart>vga adapte som funker så derfor kan det hende eg kjøper en liten og billig vanlig dvd spiller og bygger den inn i pc`n(kobler den til inni pc`n vist mulig!!??) Har 2stk katoder, en grønn og en rød som eg skal ha inni PC-en. Har Kjøpt inn dette: Mål: 1x Aluminiumsplate 1m x 2m x 2mm 1x L profil 5m x 1,5cm x 2mm 1x "ståtlig" ikea hylle 79cm x 19cm x 2,5cm Gjendståene kjøp: 2xKjøleribber 350x160x50mm (har bare funnet i Australia, e det noen som vet kor du får tak i det andre steder?) M3 forsenkete skruer Gpu kort TV-kort verktøy eg kommer til å bruke og har brukt:(bilder av dette kommer seinere i dag eller i mrgen,og etter eg har brukt verktøyet) Stikksag: broderen kappa opp Aluplaten og L profilen Kostnader: 1x aluminiums plate + 1x L profil kjøpt hos Astrup AS =666NOK 1x ikea hylle =98NOK en sketchup tegning av kordan den skal se ut Har begynt litt på prosjekte, som å kutte opp alu platen i "tilpasset" biter Fronten til pc`n L profilen (bare litt eg kappet av i bredden på pc`n) fikk ikke tatt bilder av platen og profilen før eg hadde kappet de opp har kappet platen opp i 2x plater på 1x0,5m ettter dette kappet eg den ene av disse opp i 50x50cm Dette var alt for denne gang Edit: Kommenter HER og kom gjerne med navneforslag Edit: låg til ting som manglet og det... Endret 27. oktober 2007 av jokke2391 Lenke til kommentar
jokke2391 Skrevet 27. september 2006 Forfatter Del Skrevet 27. september 2006 Mest Sansynelig kommer de fleste oppdateringer om prosjekte til og komme om Fredagene fremover siden det er da eg kommer til og jobbe mest med det på skolen... Ha en forsatt fin dag folkens.. Lenke til kommentar
jokke2391 Skrevet 29. september 2006 Forfatter Del Skrevet 29. september 2006 (endret) !UPDATE! ja så var det fredag og tid for en upate Har jobbet litt på skolen i dag med å begynne på å borre hull og feste L-profilene fil bunplaten + og gjenge opp hullene målte opp for å kappe platene beine i kantene Gjengesettet eg brukte som "eg"(pappa) kjøpte på lidl i sommer et "oversikts" bilde kuttet platen ned til 40x35cm som skal vere målene på pcen tok med et bilde av platekutteren her har eg feste L-profilen med klemmer for og holde den fast til eg skulle borre hullene holder på med borrigen et close up bilde av borringen holder på med og gjenge opp hulene.... Dette var det eg rakk på skolen i dag.. Dette var alt for no men kommer sikkert med en eller to updater i høstferien PS: ikke glem å skriv kommetarer HER Endret 22. oktober 2006 av jokke2391 Lenke til kommentar
jokke2391 Skrevet 22. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2006 Hei hei!! ...Ja det har vert stille her noen dager no men har gjort noe forde, eller for det meste har eg kjøpt inn ting som eg trenger, men mangler forsatt en vesentlig ting eg snart kommer til å trenge nemelig kjøleribbene, kommer sikkert til å kjøpe de fra Conradheatsinks.com i Australia siden eg ikke har funnet noen som er i riktig størrelse andre steder og vist eg finner noen som er større så eg de sykt dyre. Er det noen som kan hjelpe meg med å finne 2 stk kjøleribber på målene 325-350mm x 150-160mm x -70mm som er i max 2k kr klassen? Men da i europa. Blir update i morgen mest sansynelig men blir bare en mini update, må bare resize og opplaste bildene Og er det noen som har tips til hvordan det er best å få til den pussete efekten på aluminiumen??!! Skriv svar på dette og andre kommentarer HER!! Joachim Lenke til kommentar
jokke2391 Skrevet 24. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2006 (endret) !!Mini Update!! Hei hei!! har laget en "liten" mini update av ting og tang eg har kjøpt inn så følg med her.. Et bilde av 2pk av FK/MK ledninger, 1pk Rkub/aj ledning, 2pk "spårskruv" M4X25, 2pk 2spårskruv" M4X16, 1pk "Insexskruv"(umbrako) M4X10, 5stk 5mm ultrablå LEDs, 5stk 5mm Ultravit LEDs, 5stk 3mm Ultrablå LEDs, 1pk krympeslanger 3,2mm , en trykkbryter og 8 O-ringer(ikke med på bilde) Skruene og bryteren "umbrako" skruene Tok med et bilde av de forskjellige skruene LEDsene Krympestrømpene Ledningene eg har tenkt å bruke til strømmforsyningen(PSUen) Ledning til div. ting Alt her har vert kjøpt på Clas Ohlson Pris:349,- Bakplaten til pcen, skal pusse den helt men var jo sykt vanskelig for hånd DvD-spilleren som eg skal bygge inn i pcèn som en ne dvd spiller(ikke pc dvd) Baksiden Åpnet skrudd av bakdekselet Frontdekselet av Alt skrudd ut nokså lik i størrelsen Tenker dere det samme som meg?? Hmm.... Bruke kabbinettet til en seinere nano itx pc?? Dvd-spiller kjøpt hos elkjøp Pris: 345,- Dette var alt for i dag Tror d kommer noe seinere i uken også - Joachim Endret 27. oktober 2006 av jokke2391 Lenke til kommentar
jokke2391 Skrevet 27. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2007 Hei hei!! Emm ja vet ikke helt ka eg ska si.. kanskje litt lenge siden no..har blitt stopp i oppdateringen her, i grunn pga mangel på respons så da bare orket eg ikke å forsette å oppdatere .. Men proskjekte er nesten ferdig, borsett fra at strømmforsyningen ikke er testet etter modden den måtte igjendom.. Men har ikke gjort noe med den siden begynnelsen på sommerferien, men det kan jo altids fort endres Har haugevis m bilder fra under byggingen så Så hvist det forsatt er interesse kan eg mulig komme med et par oppdateringer forhåpentlig vis før jul, for har en liten plan om å få den opp å kjøre før jul hvist mulig daXD Men gi meg en lyd i kommentar tråden vist folket ønsker å se på "resultatet"!! Me prekast, tar natten noXD -Joachim Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå