Dr-Eirik Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 (endret) Her om dagen skulle jeg se en reprise av dokussåpen "Etaten" som blir vist på NRK på Torsdager. Da jeg gikk inn på nettsiden for og se på web tv-en måtte jeg faktisk pine meg gjennom 10 sekunder med Telenor/djuice reklame før jeg fikk sett programmet jeg gikk inn for og se. Er det ikke nok med tv-lisensen de krever inn som en overgjerrig skattefut i robin hood tiden? For meg ser det ut som om at NRK stadig bryter nye barrierer, så det blir spennende og se hvor lenge de kan fortsette med reklamefritt tv, uten og øke prisene på tv-lisensen, eller selge reklame i andre NRK relaterte sammenhenger. ------------------------------------- Kos og Klem Eirik Sveen Endret 26. september 2006 av Dr-Eirik Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Er lei av "programmet er sponset av..". Reklamefritt my ass.. (på tv, ikke netttv) Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Hadde vært greit med en reklamefri kanal i Norge. Nå ser jeg sjelden på NRK uansett da, men med det lille jeg klarer å få med meg, så blir jeg også irritert av reklamen på NRK. Reklamen på TV2, TV Norge, TV 3 og lignende er helt greit, for de kanalene krever ikke penger av oss. Lenke til kommentar
JuGeun Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Nu vel, pengene bedrifter bruker til reklame kommer jo fra et sted, og til syvende og sist er det kostnader som lempes over på forbrukeren. NRK-avgiften er dog langt mer synlig, og den er ikke betinget av eventuelle resultater, markedsmekanismer er ikke tilstede i sterk grad. Men å tro at man ikke betaler for TV2 på en et eller annet (indirekte) vis er noe naivt. Personlig skulle jeg gjerne vært foruten all reklame på NrK, og har ingenting i mot avgiften som betales. At den er uavhengig av bruk er like selvfølgelig som at renovasjonsavgiften til kommunen er det. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Hvis NRK skal benytte seg av noen som helst form for reklame, så må lisensavgiften settes ned. Når det gjelder reklame generelt, så begynner jeg nå å bli så lei av å bli avbrutt av reklame hele tiden på andre kanaler at jeg vurderer å gi opp TV og bare laste ned programmer fra nettet. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Når det gjelder reklame generelt, så begynner jeg nå å bli så lei av å bli avbrutt av reklame hele tiden på andre kanaler at jeg vurderer å gi opp TV og bare laste ned programmer fra nettet. 6953598[/snapback] NRK viser jo faktisk både filmer og programmer (bortsett fra sports-reportasjer) non-stop uten pauser med reklame eller "På TV i morgen"-greier. Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 TV som det er nå er no drit uansett. Jeg har ikke løst til og kunn se serien min til det og det klokke slettet. Jeg vil se den når det passer meg. Kan altids slite med og ta opp, men hva om ting krasjer med verandre. Holder meg til dvder og internett(kunn lovlige seff) så jeg selv kan bestemme når jeg skal se ting. Mulig det går ann og bestemme mer selv med sån digital tv greier, burde det syntes jeg, men ikke vet jeg. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Det har seg sånn at NRK ikke har lov til å sende reklame. De har derimot lov til å fortelle at noen har sponset programmet. Hva som er forskjellen på de to tingene vet ikke jeg, men juridisk så er det visst en forskjell... Lenke til kommentar
WaterMarked Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 (endret) Jeg blir så forbanna av akkuratt det. For det første må jeg betale for et produkt jeg aldri har sagt ja til, og hadde det vært opp til meg så hadde jeg ikke hatt nrk. Får det ikke inn en gang... Pengene skal liksom gå til en reklamefri kanal, men de har funnet ut en måte å tøye reglene på. Men det er jo frekt... Men det er viktigere ting i livet enn å stresse over nrk. Endret 29. september 2006 av The_Free_Man Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 (endret) Jeg ser at trådstarter ville se på programmet på Nett-TV, der har NRK lov å til å ha reklame... Det er nemlig ikke tv og vi betaler ikke lisens for det. Det er kun et ekstratilbud. Endret 29. september 2006 av Lomz Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Men å tro at man ikke betaler for TV2 på en et eller annet (indirekte) vis er noe naivt. Økt markedsføring fører til økt salg som fører til mindre produksjonskostnader pr. enhet som fører til lavere priser som fører til økt salg som fører til mindre produksjonskostnader pr enhet som fører til lavere priser som fører til økt salg... ser du den gode sirkelen som markedsføring faktisk fører med seg? Finnes en masse beviser på at markedsføring faktisk fører til lavere priser. At det fører til økt forbruk, er en annen sak. Personlig skulle jeg gjerne vært foruten all reklame på NrK, og har ingenting i mot avgiften som betales. At den er uavhengig av bruk er like selvfølgelig som at renovasjonsavgiften til kommunen er det. Problemet her er at man må betale for å få lov til å se på TV2... til NRK. Altså burde vel TV2 og de andre kanalene få sin del av kaka? Renovasjonsavgiften? Den bruker vi uansett fordi vi ikke har noen alternativer. Mange gidder ikke bruke NRK... hvorfor skal vi da betale for det? En annen ting er at jeg for en liten stund siden var uten kabel-tv og tok da inn TV via vanlig antenne. Jeg fikk inn TV2 (veldig bra) og TV Norge (brukbart)... men NRK? Neida, synes jeg skimtet NRK logoen en eller annen gang under søkinga, men det var for svakt til at kanalen ble lagret... og jeg bor midt i Oslo. NRK må skjerpe dekningen sin om de i det hele tatt kan forsvare en lisens. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Jeg ser at trådstarter ville se på programmet på Nett-TV, der har NRK lov å til å ha reklame...Det er nemlig ikke tv og vi betaler ikke lisens for det. Det er kun et ekstratilbud. 6966145[/snapback] NRK er en ALMENNkringkaster. Nett-TV burde vært gratis, men NRK har alltid vært beryktet for å få skrapt inn penger på alle mulige måter, være seg sponsing, skjult reklame, eller få brukerne til å betale for diverse tjenester. Et eksempel er programmene til Norsk Tipping. Norsk Tipping betaler disse produksjonene i sin helhet mot at NRK viser programmene i beste sendetid. Lenke til kommentar
Gumpen Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Hadde vært greit med en reklamefri kanal i Norge. Nå ser jeg sjelden på NRK uansett da, men med det lille jeg klarer å få med meg, så blir jeg også irritert av reklamen på NRK. Reklamen på TV2, TV Norge, TV 3 og lignende er helt greit, for de kanalene krever ikke penger av oss. 6946949[/snapback] har du ikke hørt om tv 1000? Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 NRKx har da ikke vært reklamefritt på hvertfall 20 år. det er jo de mer opplagte "sponset av..." reklamene, og de skjulte reklamene. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Jeg blir så forbanna av akkuratt det.For det første må jeg betale for et produkt jeg aldri har sagt ja til, og hadde det vært opp til meg så hadde jeg ikke hatt nrk. Får det ikke inn en gang... Pengene skal liksom gå til en reklamefri kanal, men de har funnet ut en måte å tøye reglene på. Men det er jo frekt... Men det er viktigere ting i livet enn å stresse over nrk. 6966136[/snapback] Så send brev til NRK da og si ikke får det inn engang og ikke vil betale for NRK! VÆRRE ER DET IKKE... Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Så send brev til NRK da og si ikke får det inn engang og ikke vil betale for NRK! VÆRRE ER DET IKKE... 6966674[/snapback] Kanskje greit å sjekke fakta før du uttaler deg så bombastisk og til og med "skriker" til folk? For det er MYE verre enn det. Så lenge man har tv-tuner, skal NRK ha penger. Det har ingenting å si om det er for å ta inn TV2 eller NRK... eller om du i det hele tatt får inn NRK. NRK skal ha pengene uansett om de klarer å levere varene til deg eller ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå