Gå til innhold

Slette windows, etter konvertert?

Anbefalte innlegg

Hei,

For lenge siden har jeg konvertert fra FAT til NTFS. Nå har jeg tenkt å konvertere pga. forskjellige problemer. Men, på guiden på Windows står detta :

Du kan ikke avinstallere Windows XP Professional hvis du:

Endret konfigurasjonen av harddisken, for eksempel hvis du har konvertert fra FAT til NTFS eller har opprettet nye partisjoner.

Betyr det at jeg må endre til FAT igjen, for å kunne av innstallere windows? (formatere) Fordi jeg trenger det veldig, å få den "vaska".

Takker for alle svar :innocent:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hårek, det er snakk om guiden inne på "hjelp & støtte" på start

menyen. -> Reparer & støtte -> Feilsøke problemer -> Av installere Windows. Der står det.

Egentlig, så tenker jeg å ribbe maskina for all unødvendig dritt. Har noe virus også. :/

Veit, kan bare bruke Norton, Ad Aware, Trojan Remover, System Mechanic osv. Men har prøvd. Tror jeg trenger det uan. :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke det er helt lett å forstå hva du mener med alle ordene du bruker ...

Vil du installere Windows på nytt, som om det var en splitter ny PC med tom harddisk?

Da tar du først vare på alle datafiler du ønsker å beholde, deretter setter du inn Windows-CD'en og begynner å installere. Du vil få tilbud om å formattere disken før selve kopieringen av filer fra CD til harddisk begynner.

Lenke til kommentar

Fant den guiden du nevnte. Ble noe forbauset da jeg leste hva som står der:

"To uninstall Windows XP"

...

"In the list of programs, click Windows XP, and then click Change/Remove."

...

Man pleier ikke ha "Windows XP" oppført i denne listen.

Dette gjelder antagelig bare hvis man har oppgradert fra Win98 eller ME, noe som er heller uvanlig nå og ikke anbefalt. Man bør alltid installere XP på en blank disk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...