harpun Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Hei. Jeg har et Asus A8V Deluxe hovedkort. Nå i ettertid ser jeg at det står at det kun støtter 1.5V AGP kort. Jeg var ikke klar over at man skiller på 1.5V/3.3V kort, så jeg kjøpte et brukt XFX 6800 GT kort som er 3.3V. Dette gir naturlig nok bare sort skjerm når jeg prøver å starte opp PC'en med kortet. Er det noen mulighet å dette skjermkortet til å virke på mitt hovedkort? Lenke til kommentar
Mit Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Sikker på at det er et 3,3v-kort ifølge wikipedia er AGP 1/2x=3,3v, 4x=1,5v, 8x=0,8v jeg tipper kortet ditt er AGP 8x siden det ikke er SÅ gammelt, hovedkortet ditt er også AGP 8x så det kan være noe annet som er grunnen til at det ikke fungerer. kan du teste det på et annet hovedkort/pc? Lenke til kommentar
harpun Skrevet 26. september 2006 Forfatter Del Skrevet 26. september 2006 Sikker på at det er et 3,3v-kort ifølge wikipedia er AGP 1/2x=3,3v, 4x=1,5v, 8x=0,8v jeg tipper kortet ditt er AGP 8x siden det ikke er SÅ gammelt, hovedkortet ditt er også AGP 8x så det kan være noe annet som er grunnen til at det ikke fungerer. kan du teste det på et annet hovedkort/pc? 6946638[/snapback] Jeg er ikke sikker på at det er 3.3V, men på XFX kortet så mangler det hull som er angitt for 3.3V her: http://www.ertyu.org/steven_nikkel/agpcompatibility.html Mitt 9800Pro kort har samme interface som på bildet, og jeg antar det er 1.5V. Lenke til kommentar
Elensar Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 6800GT går på agp 8x, altså 0,8v. Det virker også på agp 4x. Lenke til kommentar
harpun Skrevet 27. september 2006 Forfatter Del Skrevet 27. september 2006 (endret) Ok, da var ting motsatt av hva jeg trodde. Det virker som skjermkortet skal kunne fungere i mitt hovedkort. Begynner å lure litt på om det kan være noe med strømtilførselen. Leste på et forum at noen som hadde et tilsvarende problem løste det med å bruke en "pig tail" strømkabel: > UM yes sir! it needs the extra(optional on some older ATX PSUs) pigtail lead > from the power supply Amazing! That fixed the problem! Hvordan ser en slik "pig tail" kabel ut? Endret 27. september 2006 av harpun Lenke til kommentar
Mit Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Jeg har aldri hørt om ''pigtail'' men er det et sted på kortet ditt du kan plugge i en strømkabel, i form av en 4pins molex el.? Lenke til kommentar
harpun Skrevet 27. september 2006 Forfatter Del Skrevet 27. september 2006 Jeg har aldri hørt om ''pigtail'' men er det et sted på kortet ditt du kan plugge i en strømkabel, i form av en 4pins molex el.? 6949233[/snapback] Det er en 4 pins molex som jeg har kobla til. Begynner å lure på om kortet rett og slett ikke får nok strøm, selv om jeg har en Mist 550W forsyning. Mener jeg har testet molex fra strømforsyningen som ikke gir strøm til andre enheter også. Når jeg setter inn mitt 9800Pro kort, så starter maskinen uten problemer. Lenke til kommentar
Mit Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Har du mange ting koblet på samme 12v-rail på PSU'en? Du kan prøve og oppdatere bios'en din, mulig det hjelper. kan det være en mulighet at kortet er defekt? Lenke til kommentar
harpun Skrevet 27. september 2006 Forfatter Del Skrevet 27. september 2006 Har du mange ting koblet på samme 12v-rail på PSU'en? Du kan prøve og oppdatere bios'en din, mulig det hjelper. kan det være en mulighet at kortet er defekt? 6949961[/snapback] Det kan jo tenkes at kortet er defekt. Skal teste det i en annen PC. Ellers er BIOS blodfersk, og jeg har også prøvd å fjerne alle harddisker og DVD spiller. Lenke til kommentar
Mit Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Kjenner du han/hun du kjøpte det av? Lenke til kommentar
harpun Skrevet 27. september 2006 Forfatter Del Skrevet 27. september 2006 (endret) Kjenner du han/hun du kjøpte det av? 6950338[/snapback] Nei, desverre. Men jeg lever jo i håpet om at kortet virker ... Endret 27. september 2006 av harpun Lenke til kommentar
Lættis Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Jeg har et XFX6800GT AGP i min maskin. Jeg har koblet kortet på samme kablen som 1 cd-brenner, 1 dvd-brenner og en floppy. Har en Thermaltake Butterfly 480W i maskinen min. Har aldri opplevd noen problemer selv med både cd- og dvd-drev igang. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå