ostenxx Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 (endret) Hei. En venn har flg. oppsett: Abit KN8 Ultra AMD Athlon 64 3500+ Western Digital Caviar SE16 250 GB OCZ Platinum EL DDR400 1024 MB Club3D Geforce 6800 GS + 2x dvd-brenner + floppy Han bruker en 350 watt psu. Problemet er at han den siste tiden ikke har fått til/får til å legge inn software o.l. på maskinen. Jeg var hos han i dag og forsøkte å installere windows på nytt. Her fikk jeg gjentatte ganger beskjed om at filer manglet under installasjonen. Jeg klarte til tross for dette å installere de aktuelle filene ved å trykke enter. Etter dette viste det seg å være plent umulig å legge inn drivere til hhv. hovedkort og skjermkort. Fikk opp beskjed om at filen ikke kunne åpnes/pakkes opp. Og slik er tilstanden med det meste av software til maskinen. Battlefield 2 kan f.eks. ikke patches uten at feilmeldinger kommer opp. Maskinen har ikke andre plager så vidt jeg kunne se, forruten en el. annen blåskjerm i ny og ne. Er det noen som har forslag til løsning på dette problemet? Min teori er at hovedkortet kan ha en feil el. lignende. Uansett hjalp ikke biosoppdatering noe. Kjører og på standard innstillinger i bios, ergo ikke overklokka. Mvh. Øystein Endret 26. september 2006 av ostenXX Lenke til kommentar
Thorvald Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 (endret) Høres veldig ut som feil på minnet. Last ned "ultimate boot cd" og kjør memtest. Hvis ikke så kan det være psu, høres lite ut med 350watt. Spørs hvilket merke det er da. Q-tec så er det den uten tvil. Endret 26. september 2006 av Thorvald Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Hei! Det virker som en ustabil pc. Sjekk om strømforsynigen er tilstrekkelig, eventuellt prøv en annen. Sjekk minnet for feil med MemTest86 fra Ultimate Boot CD. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Thorvald Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Hei! Det virker som en ustabil pc. Sjekk om strømforsynigen er tilstrekkelig, eventuellt prøv en annen. Sjekk minnet for feil med MemTest86 fra Ultimate Boot CD. Hilsen, efikkan. 6946571[/snapback] He he, du har vært borti den typen symptomer før du og ja.. Lenke til kommentar
grebnord Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Formaterte du hardisken før du la inn OP? Alternativet kan være å kjøre operativsystem cd`n og reparer.. Eventuelt oppstart diskett > a: format c Eller a: fdisk > slett alle partisjoner (c-partisjon) og legg inn på ny og formater disken igjen, Legg inn OP.. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Hei! Det virker som en ustabil pc. Sjekk om strømforsynigen er tilstrekkelig, eventuellt prøv en annen. Sjekk minnet for feil med MemTest86 fra Ultimate Boot CD. Hilsen, efikkan. 6946571[/snapback] He he, du har vært borti den typen symptomer før du og ja.. 6946589[/snapback] Jepp. Og vil kom frem til noen lunde samme forslag. Jeg skriver som regel det første som slår meg om slike problem. Lenke til kommentar
ostenxx Skrevet 26. september 2006 Forfatter Del Skrevet 26. september 2006 (endret) Glemte å oppgi hvilket kabinett og psu han har. Skulle ikke tro at psu'en er for dårlig. Uansett, det ser ut til at hovedkortet får for lite strøm. Det er kun en 20 pins og en 4 pins strømkabel på psu- en. Dette gjør at jeg får kobla til strøm på cpu, men bare en 20 pins ledning i 24pinskontakten på hk. Tror nok dette kan ha innvirkning på stabiliteten. Endret 26. september 2006 av ostenXX Lenke til kommentar
Thorvald Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Må nesten prøve med en slik da. Ser av testen at bytte av psu blir vanskelig. Men hadde psu vært sterk nok så hadde det nok gått med 20 pins. Testet minne? Holder nå en god knapp på det ennå eg. Lenke til kommentar
ostenxx Skrevet 26. september 2006 Forfatter Del Skrevet 26. september 2006 Må nesten prøve med en slik da. Ser av testen at bytte av psu blir vanskelig. Men hadde psu vært sterk nok så hadde det nok gått med 20 pins. Testet minne? Holder nå en god knapp på det ennå eg. 6947316[/snapback] Jepp. Skal gjøre det. Hvilke programmer bør jeg bruke for å teste det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå