Gjest Slettet+89234341 Skrevet 26. september 2006 Rapporter Del Skrevet 26. september 2006 (endret) Etter å ha fullført fort-gjort prosjektet mitt samt laget noen custom hodetelefoner har jeg lyst til å lage noe mer, og da fikk jeg en idé mens jeg satt her og installerte GTA SA på nytt i dag. Tror denne lille planen dekker det meste av hva de første tankene mine sier meg: Siden dette er mest for moro skyld skal jeg bruke mesteparten av delene fra en PSp dock jeg allerede har, en slik en: Denne har ganske god lyd, sub og fjernkontroll, samt knapper som styrer psp. Tenker mens jeg skriver her nå, så mulig det blir spørsmål jeg senere finner ut er dumme og jeg har tenkt feil, men det får så være (tekniske begrp kommer også til å forbigås da jeg aldri husker disse ): *Docken har 10V inn. Gjør vel ikke noe om jeg kobler på masse LEDs, overbelastning? Ervant til batterier, så kan veldig lite om nettadaptere, siden alt jeg kan er selvlært. *Alà forrige spm: kan jeg koble på flere høytalere paralelt med de som alt er på docken? vet det finnes 4 og 8 ohms høytalere, men aldri skjønt forksjell og det er jo litt vanskelig for dere å svare på det når dere ikke vet hva slags forsterker som finer inni... *Ettersom fjernkontrollen gjør det samme som knappene på selve greia, burde det gå greit å finne to punkter som fjernkontrollen gjør at får kontakt i selve greia, right? slik at jeg kan koble på andre ting å få det til å virke med fjernkontrollen. *Hvis punktet over går, finnes det noen enkel måte å få en digital volumkontroll på, som styrer volum opp/ned med to knapper, slik at jeg kan styre all lyden - ikke bare PSP - med fjernkontrollen? Enten en enkel krets eller ferdigsak. Googling ga meg ingen gode resultater. *VU meter, går det an få kjøpt disse løst, enten analogt eller digitalt? Ebay-ing ga ingen treff, fant et byggesett fra velleman men ville hatt enten lcd elkler analogt, ikke LED. *Som det synes på tegninga så skal vippebryterne styre lydvalget. Jeg husker noe om at kanalene alene kan drive en øytaler, uten jording. Er det sant? For de vippebryterne jeg har bestilt kan vippes opp/midtstilling/ned, og har to sett kontakter slik at de kan styre to ting samtidig. Har tenkt å styre LED indikering med den ene og jording med den andre, slik at kanalene fra alle kilder alltid er tilkoblet høytalerne, men at det er jordingen som styrer hvor lyden kommer fra (OMG det her kommer til å dukke oppp ordentlig formulert i hodet mitt om ca 5 minutter, jaja, dere skjønner vel ). Spørsmålet er da, vil det være nok å kutte jordinga, eller vil det lekke lyd? Løsninger isåfall. *Oppfølgingsspørsmpl elns til forrige: (dette er sannsynligvis en slik ting der det er en uhyre lett løsning,tenker høyt her nå). Jeg vil ha en LED som lyser ved alle vippebryterne når de er i midtstilling, dvs av. Men jeg vil ha dette lyset til å forsvinne når jeg tar bryteren opp eller ned, for da skal indikeringsLEDen lyse. Hmm jeg trenger altså noe som kan stoppetilførselen til en LED når den andre aktiveres. Finnes sikkert en transistor som gjør dette? Jeg har bare brukt bc546/6 transistorer i prosjektene mine før, som sagt så har jeg ingen elektroutdanning elns, så lærer mens jeg gjør. Bc54x gjør jo akkurat det motsatte av det, de åpner for en vei når det kommer strøm, så da burde det finnes det motsatte Bringer meg til en annen ting, 10V inn fra nettadapteren og ca 3V LEDs. Vanligvis ville jeg sagt 3 stk seriekoblet, men da får jeg jo ikke kuttet strømmen til bae en. Altså 3 stk parallellkoblet med motstand i serie med hver av dem, eller er det parallelt, for mener å huske noe om "spenning over X" blablabla (slikt jeg husker til prøven i fysikk, glemmer det, og så går hjem og prøver meg fram ). Da er den den jævla U=RI driten som jeg aldri har skjønt hvordan jeg skal integrere i LEDs serier. Kort sagt, hva gjør jeg for å få riktig spenning på LEDene? Hmm tror faktisk det var alt jeg ville plage dere med for øyeblikket.... Please svar! ^^ Creditterer hjelpsomme folk når det er ferdig, for kommer isåfall til å skryte om saken på div PSP forum og andre steder EDIT: LEDseneer herfra, står litt info: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewI...AMEWN%3AIT&rd=1 Endret 26. september 2006 av Slettet+89234341 Lenke til kommentar
CFD Skrevet 28. september 2006 Rapporter Del Skrevet 28. september 2006 Jeg har svart på det stedet som du burde postet dette in the first place Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå