since91 Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Hei! Jeg har nettopp formatert pc'n, etter driver-installasjon og alt det der - funka det helt som normalt. Men plutselig streiker det. Vi har flere pc'er på hjemmenettverket og de funker helt fint. Jeg har prøvt å installere driverne på ny. Jeg har til og med prøvt å skifte nettverkskort! Men det hjalp tydeligvis ikke det heller. Alt dette med automatisk ip og tsp(eller hva det nå heter) står på automatisk. Jeg har prøvt å skifte port i nettverkshuben\switchen (vet ikke hva det er). Men uansett... Visst det er noen som kan komme med en løsning hadde det vært kjempe! Takk på forhånd! Lenke til kommentar
since91 Skrevet 27. september 2006 Forfatter Del Skrevet 27. september 2006 Hadde vært fint med et svar Lenke til kommentar
norbat Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Ser du om maskinen din får ip fra ruteren? Lenke til kommentar
since91 Skrevet 29. september 2006 Forfatter Del Skrevet 29. september 2006 Tror det... Er ikke det sånn "motta automatisk ip"?? Visst ikke hvordan gjør jeg det? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Startmeny, kjør, cmd [enter] Skriv IPCONFIG [enter] Hva får du som svar? Filen nedenfor kan reparere feil med tilkobling til internett (som kan skje i windows). http://www.softpedia.com/get/Tweak/Network...inSockFix.shtml Lenke til kommentar
taleg Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 (endret) Kjør cmd (command promt) og skriv "ipconfig /all" etterfulgt av enter og uten annførselstegn Da får du en oversikt over div ip info som maskinen din har, og det er lett å se om de får ip eller ei. Hvis du er usikker på om den ip'n maskinen har, kommer fra ruter eller et annet sted (localhost = lokalt på pc'n du sitter på) kan du sjekke det samme på de andre maskinene.. hvis de 3 første delene er like, så er sannsynligheten for at alle maskinene får ip fra samme kilde stor... F.eks 192.168.1.X Hvor X er mellom 2 og 254 X=1 er vanligvis ruteren Rett på meg hvis jeg tar feil Når det er gjort og hvis alle ip'ene har samme range (like bortsett fra siste tall) så kan du prøve å ping de forskjellige ipene for å se om du får svar (kjør cmd og skriv f.eks "ping 192.169.1.10" +enter får du svar er alt bra, får du ikke svar... da må du sjekke ip på nytt, kabler, kort osv.. *edit var litt for sein * Taleg Endret 29. september 2006 av taleg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå