Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kommer ikke på nett!

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har nettopp formatert pc'n, etter driver-installasjon og alt det der - funka det helt som normalt. Men plutselig streiker det. Vi har flere pc'er på hjemmenettverket og de funker helt fint. Jeg har prøvt å installere driverne på ny. Jeg har til og med prøvt å skifte nettverkskort! Men det hjalp tydeligvis ikke det heller.

Alt dette med automatisk ip og tsp(eller hva det nå heter) står på automatisk. Jeg har prøvt å skifte port i nettverkshuben\switchen (vet ikke hva det er). Men uansett...

Visst det er noen som kan komme med en løsning hadde det vært kjempe! :D

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjør cmd (command promt) og skriv "ipconfig /all" etterfulgt av enter og uten annførselstegn

Da får du en oversikt over div ip info som maskinen din har, og det er lett å se om de får ip eller ei.

Hvis du er usikker på om den ip'n maskinen har, kommer fra ruter eller et annet sted (localhost = lokalt på pc'n du sitter på) kan du sjekke det samme på de andre maskinene.. hvis de 3 første delene er like, så er sannsynligheten for at alle maskinene får ip fra samme kilde stor...

F.eks 192.168.1.X

Hvor X er mellom 2 og 254

X=1 er vanligvis ruteren

Rett på meg hvis jeg tar feil :)

Når det er gjort og hvis alle ip'ene har samme range (like bortsett fra siste tall) så kan du prøve å ping de forskjellige ipene for å se om du får svar (kjør cmd og skriv f.eks "ping 192.169.1.10" +enter

får du svar er alt bra, får du ikke svar... da må du sjekke ip på nytt, kabler, kort osv..

*edit var litt for sein :)*

Taleg

Endret av taleg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...