Gå til innhold

Nettverkskort..

skads

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat kjöpt meg en Dell 4150 bärbar. Jeg tok ikke med nettverkskort da jeg bestillte, og jeg lurer da på om jeg må ha dette for å benytte bredbånd?

Jeg har bestillt bredbånd til leiligheten og skal således benytte maskinen til dette, samtidig som jeg skal benytte bredbåndet på skolen. Er vist et sånt som "ligger i romet" og man skal derfor ikke behöve å koble til med noen ledninger. Jeg lurte derfor på om jeg da også må kjöpe et trådlöstnetverk itillegg til nettverksokort? Eller trenger jeg bare en, evt. ingen av delene??

TRond.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må ha nettverkskort for å benytte bredbånd ja. Men er ikke det standard i en Inspiron 4150?

Du kan alltids bestille et nettverkskort senere som du setter inn i PCMCIA slottet på siden av maskinen. Et sånt kort koster noen hundre kroner. Eventuelt kan du kjøpe et trådløst nettverkskort og en trådløs bredbandsruter (totalt ca 2500). Da kan du sitte i stuen og surfe uten kabler :grin:

rune

Lenke til kommentar

Spesifikasjoner på Dell Inspiron 4150:

Internal 56K capable v.92 data/fax modem as standard

Internal 10/100 Ethernet card as standard

Det virkes som skolen din har trådløst nettverk, ("Ligger i rommet"?) - for å benytte det må du ha et trådløst nettverkskort i tillegg. kan bestilles på 23 16 22 68.

Det finns to varianter: Et integrert for de som kan åpne maskina og sette det inn, og et PCMCIA kort for de som foretrekker plug and play.

Lenke til kommentar

Er det standard med nettverk/modem på 4150?

Før hadde man valgene nettverkskort eller nettverkskort + trådløst(mini-pci). Nå finnes ikke dette valget lenger.. Hvis man nå velger trådløst mini-pci, hva skjer da? blir ikke nettverkskort/modem valgt bort?

En annen ting, hva er forskjellen på det nye og gamle mini-pci kortet? (1150 og 1180)

PS til Dell Dude:

Vet du hva forskjellen er på Ati Mobility Radeon 7500 og 7500c? Er det riktig at Dell har levert maskiner med begge varianter?(Når jeg bestilte sto det c, men ikke nå lenger..)

Har prøvd de forskjellige driverne og ser ut som om de fungerer om hverandre, benytter de nyeste som er beregnet på 7500 og de fungerer bra på min maskin som visstnok skal ha 7500c..

(Post gjerne svar under egen tråd som jeg prøvde å starte på dette, eller send privat)

Lenke til kommentar

Her er et utklipp fra bestillingen min:

Nettverkskort

Inngår ikke

Modem

Internal combo 56k modem / 10/100 network

Sånn jeg forstår det er da ikke nettverkskort med? Eller betyr 10/100 network nettverkskort??

Går man inn på delle sine sider og konfiguerer kjøpet selv, står det at nettverkskort ikke er inkludert på 4150..

TRond.forvirret

Lenke til kommentar

Forklaring

Under NETTVERKSKORT velger man kun ekstrakort til å putte i PCMCIA-portene på maskinen, ingen slike følger med i prisen.

Under MODEM er 56 k modem og 10/100 mbit Nettverkskort forhåndsvalgt (dette er med i prisen) og gir utgang fra modem og nettverk/bredbånd

Her er det også et valg til, nemlig trådløst mini-pci kort. Før sto det modem, 10/100 mbit nettverk + Wireless, men nå står det kun Wirless på dette valget

Hvis man velger trådløst i stedet kommer ikke nettverkskort/modem opp på komponentlisten når man bestiller, sikker på at du da får med begge deler??

[ Denne Melding var redigert av: cyberpet på 2002-11-01 21:37 ]

Lenke til kommentar

Oki.. er jo allikevel litt rart at de har endret valgene da, ser jo ut som om du får enten det ene eller det andre ikke sant??

Ser ut til å ha god peiling på Dell du, du vet ikke om det stemmer at Dell både har levert i4150 med radeon 7500 og 7500c??

På min maskin lå det installert 7500c drivere, men kortet fungerer utmerket med de nyeste driverne til 7500.. Når jeg ser på kortinformasjonen står det også at chipsettet heter M7 og ikke M7C, hva er riktig ? Lurer fælt på dette..

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-01 14:10, skrev DellDude:

Det finns to varianter: Et integrert for de som kan åpne maskina og sette det inn, og et PCMCIA kort for de som foretrekker plug and play.

Det er nok en smule unyansert.

Velger man "plus internal mini-pci TM 1180 wireless" så kommer ikke kortet utenfor maskina slik at man må sette det inn selv.

Da jeg bestilte en maskin i sommer gjorde selgeren meg oppmerksom på at nettverkskort/modem er standard på i alle fall 8200. Ønsker man trådløst nettverk får man dette i tillegg (integrert i maskina).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...