Vikdal Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Jeg går nå i tankene om å kjøpe meg et C2D system og har sett litt på Asus P5B DLX. Om dere klikker på linken og går litt nedover på siden vil dere se at det opplyses om at det er 2 x pci-e x16 på dette kortet. Om du derimot går til denne siden, som er produktinfo linken du finner på samme side som linken over, så står det følgende: 2 x PCI-E x16 (blue @ x16 mode, black @ x2 or x4 mode) Hva vil dette si?? Er det forskjell på de to pci-e portene? Om man kjører sli på dette HK'et vil du få 2 x 16x eller 2 x 8x ?? Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Du får maks en 16x og en 4x. Du kan ikke kjøre SLI, kun crossfire. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Du kan kjøre 16x på den ene og 4x på den andre (Menge overført data), kankje går det ann å kjøre 8x og 8x da skal det gå med sli men om du finner noen moddete drivere til det hovedkortet som støtter SLI vet jeg ikke men det skal funke stabilt med moddete drivere på et PW5 HD Deluxe eller hva det nå heter Lenke til kommentar
Vikdal Skrevet 26. september 2006 Forfatter Del Skrevet 26. september 2006 Så det er ikke mulig med SLI på dette kortet?? Noen som har forslag til et bra SLI HK med C2D støtte, med gode klokke muligheter da? Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 (endret) Vel det går med ASUS PH5W DH Deluxe eller noe sånt ellers har du også Abit AW9D-MAX som tilogmed leveres med SLI bro , men der er de moddete driverne dårlig (forløpig) Gigabyte p965 DQ6 levers også med SLI bro så det finnes sikkert noen moddete drivere som gjør det mulig men det har jeg aldri hørt om (har heller ikke prøvd) Husk at gigabyte sitt er med P965 så det er best egnet til E6300 og E6400 *Edit: Set jeg sa om 16x og 4x er jeg ikke helt sikker på så ikke utelokk at det er mulig ! Alle kort som støtter crossfire skal også klare SLi i teorien bare man har drivere som støtter det hovedkortet ogsamtidig SLI som det ikke er så mange av da de ikke er ofisielle og at normale folk lager dem (Tweaker på orginale) Endret 26. september 2006 av The Ghost Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå