Gå til innhold

Fjortentegnsregelen, forskjellig håndheving (quoti

Anbefalte innlegg

..ng)

Jeg har tenkt på dette lenge, men det at jeg nå fikk en muntlig advarsel gjorde at jeg nå skriver dette:

Jeg ser mange plasser i forumet at brukere quoter den man svarer, slik at selve innlegget blir godt over 14 tegn. Selve svaret fra brukeren er dog under 14 tegn. Slik jeg har forstått dette blir dette stort sett (aldri?) slått ned på.

Så jeg spør: Hvorfor har dere 14-tegnsregelen? Ser på regelen som rimelig overflødig når det er så lett å unngå den.

Husker det var en del diskusjoner rundt denne da den kom, men har ikke sett så mye siden. Er det ikke mulig og lage en poll der alle brukerene kan stemme over regelen, og flertallet bestemmer (eller to tredeler)?

Beklager hvis akkurat dette har vært omtalt før.

En ting til: Mulig å få lenger emnefelt?

Endret av Nostradamus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så hvis jeg, fullstendig unødvendig, hadde quotet posten rett over meg hadde jeg sluppet den muntlige advarselen?

:fun::thumbup::w00t::xmas::dremel::hmm::ohmy::innocent::love:

(ja, det fortjener egentlig alle smilies som er å oppdrive)

Edit: Når en regel er så diffus og håndheves så forskjellig, er det ikke da like godt å kutte den ut?

Endret av Nostradamus
Lenke til kommentar

En "muntlig" advarsel er en advarsel som ikke går ut over advarselnivået, men noteres hos moderatorene slik at neste gang jeg bryter 14-tegnsregelen stiger advarselnivået.

Bra jeg bare kan quote noen neste gang, quoting fikser alt (kvantitet er selvsagt bedre enn kvalitet :thumbup:)

Endret av Nostradamus
Lenke til kommentar
  • Opprett ny...