Gå til innhold

Fjerning av Bad sectors i RAID

csommerf

Anbefalte innlegg

Har noen erfaring med dette? På en enkeltdisk hadde jeg ganske enkelt kjørt chkdisk for å fikse det. Går det også om man kjører RAID 0? Har 4 stk i D: raidet og 2 i C: raidet. Begge RAID 0. XP klager i systemloggen over følgende:

The device, \Device\Harddisk0\D, has a bad block.

Noen gode råd? Det er jo umulig å vite hvilken av de 4 diskene det fysisk dreier seg om. Eller?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekke disken i BIOSen, hvis din støtter det. (Vet at noen gjør det, særlig Bærbare PCer..)

men, ja.. Jeg er langt i fra noen ekspert i Raid her.. :blush:

"Litt offtopic"

Hvilken Raid strip Size og Disk cluster size kjører du på dine 2st raptor sisker i raid 0? (Du bruker dem som OS disker, ja?)

Å fikk du noen merkbar ytelse forskjell, når du kjærer 4xraid 0, isteden for 2x?

Lenke til kommentar
Sjekke disken i BIOSen, hvis din støtter det. (Vet at noen gjør det, særlig Bærbare PCer..)

>>> For å presisere: Det fundamentale spørsmålet er: Kan jeg kjøre chkdsk på et RAID eller går det kun på enkeltdisker?

men, ja.. Jeg er langt i fra noen ekspert i Raid her..  :blush:

"Litt offtopic"

>>> Det kan du si, men svarer gjerne

Hvilken Raid strip Size og Disk cluster size kjører du på dine 2st raptor sisker i raid 0? (Du bruker dem som OS disker, ja?)

>>> Bruker de til OS. Alle variabler på default.

Å fikk du noen merkbar ytelse forskjell, når du kjærer 4xraid 0, isteden for 2x?

>>> Det går så det spruter. Jeg jobber ofte med mange bildefiler på likt og de kan være opptil 130MB hver. Leseskrivetid merkes knapt med dette raidet.

6947372[/snapback]

Lenke til kommentar

>>> For å presisere: Det fundamentale spørsmålet er: Kan jeg kjøre chkdsk på et RAID eller går det kun på enkeltdisker?

men, ja.. Jeg er langt i fra noen ekspert i Raid her..  :blush:

"Litt offtopic"

>>> Det kan du si, men svarer gjerne

>>> Bruker de til OS. Alle variabler på default.

>>> Det går så det spruter. Jeg jobber ofte med mange bildefiler på likt og de kan være opptil 130MB hver. Leseskrivetid merkes knapt med dette raidet.

6947372[/snapback]

6959707[/snapback]

:D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...