Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Kommer ikke in i windows.

Anbefalte innlegg

Forventningene var store i dag, da jeg hentet min splitter nye pc på posten, og til og begynne med gikk alt bra, men så....

Pcen jeg kjøpte var uten OS, da jeg hadde det fra før på cd-rom. Så jeg installerte Win XP sp2. Alt vell så langt. Videre installerte jeg en del andre programmer, som Word og Excel. fremdeles alt vell.

Så skulle jeg koble den på nett. Da viste det seg at nettverkskortet ikke fungerte. Jeg nappet da ut et annet nettverkskort fra en annen pc jeg har, og satte det i den nye, i håp om at det skulle fungere.

Da jeg skulle starte opp igjen gikk alt i stå. Windows kom aldri i gang, så jeg rebootet, fikk tilbud om starte i sikker modus, men valgte vanlig. Etter å ha valgt så skjer det ingenting! kommer ikke videre, men bare ser det samme skjermbildet hele tiden. jeg har bootet x antall ganger, prøvd alle valg; starte i sikkermodus, sikkermodus med nettverk, sikker med prompt, vanlig, og siste vellykkede konfig. Ingen ting fungerer. Jeg kommer ingen vei etter å ha valgt. Prøvde i desperasjon å reinstalere hele windows. Men nå vil ikke pcen boote fra cd-romen når jeg har windows xp cden i.

Så kort fortalt; jeg kommer ikke inn i windows, og får ikke installerte det på nytt.

Og alt fungerte helt fint til å begynne med........

Ganske fortvilende dette, så jeg håper noen kan komme med gode tips.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei Storleer,og takk for hjelpen!

Jeg gjorde som du sa.

Fikk fremdels den samme start windows i sikkerfunksjon menyen frem (og ingen valg virket der) Men jeg får nå bootet fra cdrom, slik at jeg instalerer hele tingen på ny jeg.

Ikke ønskeligt, men har ikke noe annet valg nå tror jeg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...