intox_neb Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Heisann Husverten har fått fiberlinje, og ønsker å koble til denne fra etasjen under. Med fibertilkoblingen fulgte det en boks som ble montert på veggen, og på denne er det flere RJ45 tilkoblinger. Koblet inn en trådløs ruter til en av disse koblingene merket for PC, for å kunne få tilgang til nettet i etasjen under. Problemet er at jeg får kontakt med nettet (den trådløse ruteren), men kommer ikke på internett. Når jeg trykker "reparer" får jeg ny IP adresse, men vet ikke om denne blir tildelt fra den trådløse ruteren eller "ISP'en". Hadde nett her om dagen, men forsvant etter noen timer. Hvis jeg kobler rett fra denne "fiberboksen" og inn i PC'en får jeg nett. Har prøvd med 2 stk trådløse rutere, samme problematikk. Noen ideer? Når det gjelder den fiberboksen er det et stykke utstyr jeg aldri har sett før, så vet ikke om det muligens kan ligge der. Blir å monitorere denne tråden utover kvelden, så hvis det er mer dere lurer på bare spør. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Er det Lyse sin løsning skal routeren kobles i RJ lengst til høyre, de to andre er for TV. Lenke til kommentar
tommy_89 Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Routeren er stillt inn til Connection TypeAutomatic Configuration - DHCP ? Lenke til kommentar
intox_neb Skrevet 26. september 2006 Forfatter Del Skrevet 26. september 2006 Routeren er stillt inn til Connection TypeAutomatic Configuration - DHCP ? 6945065[/snapback] jepp Lenke til kommentar
intox_neb Skrevet 26. september 2006 Forfatter Del Skrevet 26. september 2006 dette er hovedruteren http://www.packetfront.com/en/products/switches/cps_200.html har koblet en trådløs ruter til denne Lenke til kommentar
tommy_89 Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 (endret) Hvilken kabeltype bruker du imellom da? Krysset eller rett? Edit: Vet du hva ISPen heter? Lyse? Edit2: Du har sjekka at routern får IP fra hovedroutern? Endret 26. september 2006 av tommy_89 Lenke til kommentar
intox_neb Skrevet 26. september 2006 Forfatter Del Skrevet 26. september 2006 leverandøren av nettet er El Tele www.eltele.no Ruteren mottok automatisk IP fra et Canal Digital bredbåndsmodem tidligere, så antar den er riktig konfigurert Lenke til kommentar
tommy_89 Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Ruteren mottok automatisk IP fra et Canal Digital bredbåndsmodem tidligere, så antar den er riktig konfigurert 6945099[/snapback] best å dobbelt sjekke det... Lenke til kommentar
intox_neb Skrevet 26. september 2006 Forfatter Del Skrevet 26. september 2006 den trådløse er riktig konfigurert, men vet ikke hvordan jeg skal få konfigurert den andre ruteren, kom ferdigkonfigurert fra leverandør. Lenke til kommentar
tommy_89 Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Du får IP fra den hvis du kobler deg rett i den med trå? Lenke til kommentar
intox_neb Skrevet 26. september 2006 Forfatter Del Skrevet 26. september 2006 Du får IP fra den hvis du kobler deg rett i den med trå? 6945186[/snapback] jepp Lenke til kommentar
intox_neb Skrevet 26. september 2006 Forfatter Del Skrevet 26. september 2006 får faktisk ikke ip når jeg kobler til fiber-ruteren med TP kabel Lenke til kommentar
tommy_89 Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 får faktisk ikke ip når jeg kobler til fiber-ruteren med TP kabel 6946051[/snapback] Okei Prøv å restart den da... Kan hende du må bruke statisk IP? Lenke til kommentar
hjelpekokk Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Skift nettverks maske på ruteren din.... til f.eks en som ender på 0 i stedet for 255 og se hva som skjer da Lenke til kommentar
kjbu Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Hva med å sette routeren opp som access-point isteden? (koble ut router-funksjonaliteten) -kjbu Lenke til kommentar
Pozzolan Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Er det kun den routeren som skal være koblet til sentralen? I så fall kan det være fordelaktig å sette hjemmesentralen i bridge, må vel ringe til kundeservice i så fall. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Husker du hvilken IP du fikk fra fiberboksen da den virket? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå