Gå til innhold

Adapter, fra USB 2.0 til Firewire

Anbefalte innlegg

Hei, folkens.

Jeg lurer på et lite problem. Jeg har en bærbar pc som kun har USB 2.0 tilkobling.

Men jeg skulle gjerne hatt Firewire til videokameraet.

Finnes det ikke en slags overgang eller hub som gjør at du kan få Firewire via en USB 2.0 port?

Skulle gjerne hatt noen bra anbefalinger. Tror Komplett.no har en, men den kommer ikke før midten av November. Litt sent :cry:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=324592

André

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En bærbar uten CardBus har jeg faktisk aldri sett, men det finnes sikkert mange fordi...

Jeg ser ikke for meg en firewire/usb hub vil kunne gi hastigheten, det er tross alt live steaming og grunden til at man bruker FireWire i stede for USB2.0 er jo nettopp fordi FW klarer steamingen mye bedre...

Om kameraet har usb kabel så ville jeg bare brukt det...

Lenke til kommentar

Ikke jeg heller, trodde det var standard på alle. Så det kan lett bli litt delikat problem.

Forøvrig har ikke kameraet usb. Alle digitale cams har kun firewire

En bærbar uten  CardBus har jeg faktisk aldri sett, men det finnes sikkert mange fordi...

Jeg ser ikke for meg en firewire/usb hub vil kunne gi hastigheten, det er tross alt live steaming og grunden til at man bruker FireWire i stede for USB2.0 er jo nettopp fordi FW klarer steamingen mye bedre...

Om kameraet har usb kabel så ville jeg bare brukt det...

6944968[/snapback]

Endret av Nanomien
Lenke til kommentar
Alle digitale cams har kun firewire

6944983[/snapback]

Mitt DV-cam har usb & firewire...

Vil påstå det er mere usbkomitable en firewire kompitable...

Alle jeg sjekket kjapt på komplett nå hadde usb...

Menmen, om du finner ut en hub klarer av med steamingen så må du jo bare prøve, evenuelt kjøpe og sende tilbake om det skulle bli hakkete eller ikke gå...

Lenke til kommentar

Og du har overført video fra tape med usb?

Video kameraet har usb også, men den er kun til overføring av bilder på memorysticken, og ikke video fra tape.

Alle digitale cams har kun firewire

6944983[/snapback]

Mitt DV-cam har usb & firewire...

Vil påstå det er mere usbkomitable en firewire kompitable...

Alle jeg sjekket kjapt på komplett nå hadde usb...

Menmen, om du finner ut en hub klarer av med steamingen så må du jo bare prøve, evenuelt kjøpe og sende tilbake om det skulle bli hakkete eller ikke gå...

6945141[/snapback]

Lenke til kommentar

Video kameraet har usb også, men den er kun til overføring av bilder på memorysticken, og ikke video fra tape.

6945231[/snapback]

Ja jeg brukte USB kabelen som var med kameraet til overføring av video i god tro i noen mnd, til jeg kjøpte en FireWire kabel å så det utrolige utslaget på bildekvaliteten mellom usb og FW... :) Sikkert forskjell mellom merker og typer, kanskje det er mange som ikke kan overføre videosteam med usb.. :hmm:

Lenke til kommentar

Hmm. :hmm: Jeg prøvde en gang å koble til via usb og starte opp Premiere for å capture video, men fant ikke kameraet. Kan hende at Premiere er kun FW-kompatibelt.

Hvilket prog brukte du?

6945231[/snapback]

Ja jeg brukte USB kabelen som var med kameraet til overføring av video i god tro i noen mnd, til jeg kjøpte en FireWire kabel å så det utrolige utslaget på bildekvaliteten mellom usb og FW... :) Sikkert forskjell mellom merker og typer, kanskje det er mange som ikke kan overføre videosteam med usb.. :hmm:

6945308[/snapback]

Lenke til kommentar

må legge inn en usb driver som følger med kameraet.. ;)

(jeg sier ikke det fungerer fordi på ditt kamera.)

Jeg har et billig sony dv kamera.

usb driveren har jeg, om du har samme merke kan jeg sende...

Jeg har brukt Moviemaker og Pinacle trial, begge fungerte med usb om jeg husker riktig, men man får ikke lagret i "tapsfri" *.avi.. Det får man kun gjennom FireWire, derav kvalitetshoppet i bildekvalitet...

Endret av Scorpioen84
Lenke til kommentar
må legge inn en usb driver som følger med kameraet.. ;)

(jeg sier ikke det fungerer fordi på ditt kamera.)

Jeg har et billig sony dv kamera.

usb driveren har jeg, om du har samme merke kan jeg sende...

Jeg har brukt Moviemaker og Pinacle trial, begge fungerte med usb om jeg husker riktig, men man får ikke lagret i "tapsfri" *.avi.. Det får man kun gjennom FireWire, derav kvalitetshoppet i bildekvalitet...

6945433[/snapback]

Aha. Takk!

Har driveren, så får bare prøve med MovieMaker eller noe :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...