Grievdus Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 hvordan lager man en shoutbox på hjemmesiden sin? Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Da må du ta ibruk et eller annet serverside-språk som kan lagre og hente shoutene i en database. Du kan jo f.eks. prøve deg på php-forumet, php er populært om dagen. Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Omtrent sånn (se vedlegg) Den er ekstremt enkel. Mekket den for ett år siden ca. shoutbox.zip Lenke til kommentar
Grievdus Skrevet 26. september 2006 Forfatter Del Skrevet 26. september 2006 takker..skal se hva jeg får til =) Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 En for bruk med database. shoutbox.zip Lenke til kommentar
Grievdus Skrevet 27. september 2006 Forfatter Del Skrevet 27. september 2006 En for bruk med database. 6950531[/snapback] takk takk får jeg brukt det på home.no ? Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Får ikke brukt noe som helst serverside på home.no. home.no.net(start.no) derimot, der kan du i hvertfall bruke PHP, men ikke mot databaser.. Eller.. du kan jo sikkert fikse en gratis database hos noen snille folk, men ikke som standard. Lenke til kommentar
Grievdus Skrevet 27. september 2006 Forfatter Del Skrevet 27. september 2006 uff kjedlig det :/ btw: skal skaffe meg ett domenavn med .no snart hva kommer det til og koste? og kan jeg ha flere hjemmesider som har .no også da? lurer også på om sia mi kommer inn på google søk også Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 uff kjedlig det :/btw: skal skaffe meg ett domenavn med .no snart hva kommer det til og koste? og kan jeg ha flere hjemmesider som har .no også da? lurer også på om sia mi kommer inn på google søk også 6953180[/snapback] #1 Google indekserer nok hjemmesida di dersom den finner noen lenker til den, eller om du sender inn en lenke manuelt. Du kan også forhindre at google finner nettsida di og legger den til i søket, men det er vel ikke det du er ute etter... (søk etter robots.txt om du faktisk vil forhindre det) #2 Du kan regne med noen få, små hundrelapper for et domenenavn som .no, .com, e.l., men så vidt jeg vet må man være en registrert organisasjon i brønnøysund-registrene for å kunne skaffe .no (?) #3 Du kan ha flere sider under samme .no, eller du må kjøpe flere forskjellige .no-domener. Eks.: grievdus.no superhelt.no ^^her må du kjøpe to forskjellige www.grievdus.no trening.grievdus.no ^^her kjøper du ett domene men du kan ha flere sider. Lenke til kommentar
Grievdus Skrevet 27. september 2006 Forfatter Del Skrevet 27. september 2006 (endret) uff kjedlig det :/btw: skal skaffe meg ett domenavn med .no snart hva kommer det til og koste? og kan jeg ha flere hjemmesider som har .no også da? lurer også på om sia mi kommer inn på google søk også 6953180[/snapback] #1 Google indekserer nok hjemmesida di dersom den finner noen lenker til den, eller om du sender inn en lenke manuelt. Du kan også forhindre at google finner nettsida di og legger den til i søket, men det er vel ikke det du er ute etter... (søk etter robots.txt om du faktisk vil forhindre det) #2 Du kan regne med noen få, små hundrelapper for et domenenavn som .no, .com, e.l., men så vidt jeg vet må man være en registrert organisasjon i brønnøysund-registrene for å kunne skaffe .no (?) #3 Du kan ha flere sider under samme .no, eller du må kjøpe flere forskjellige .no-domener. Eks.: grievdus.no superhelt.no ^^her må du kjøpe to forskjellige www.grievdus.no trening.grievdus.no ^^her kjøper du ett domene men du kan ha flere sider. 6953672[/snapback] tusen takk for svar Endret 27. september 2006 av Grievdus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå