Rinox Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Som topic sier. Takk for svar Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 (endret) Tja, såvidt jeg husker bl.a til å slåss og vise seg fram for andre hvalrosser og også til å dra seg ut av vannet og for å hakke hull i isen når vannet er frosset på. Endret 26. september 2006 av Smirnoff Lenke til kommentar
Rinox Skrevet 26. september 2006 Forfatter Del Skrevet 26. september 2006 Kom på noen ting som jeg hadde glemt. De bruker den blant annet når den skal opp på isen og når den skal sove inntil isen. Men hvor stor er en hvalross? Ikke i kilo, men i lengde... Lenke til kommentar
Den Polse Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 De selger dem til eskimoer for sild så eskimoene kan lage smykker og selge til turister. Lenke til kommentar
V?rbris Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Først og fremst brukes disse tenna til å skrape løs skjell, muslinger og bløtdyr fra havets bunn for så og bli spist. Altså ett redskap for å skaffe seg mat, men tenna blir også brukt i kamp hanner seg imellom og store tenner kan muligens virke tiltrekkende på hunner samtidig som de virker skremmende på andre hanner. Lenke til kommentar
Dikky Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 De selger dem til eskimoer for sild så eskimoene kan lage smykker og selge til turister. 6948209[/snapback] Psjt. Det tror jeg ikke noe på. Lenke til kommentar
euroshopper Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Å herregud! Jeg leste ‹‹Hva gjør Halvorsen med tennene sine?›› Lenke til kommentar
Bautastein Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Halvorsen bruker de lange tennene sine til å åpne bokser med lys lapskaus Lenke til kommentar
Discoute Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 En hannhvalross kan bli riktig stor, opptil 4 meter. Støttennene brukes til å vise styrke og dominans til andre hanner, samt å slåss med. De brukes også ofte for å skuffe vekk is som måtte kom i veien. I tillegg kan de true isbjørner med disse enorme støttennene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå