Simen1 Skrevet 1. november 2002 Del Skrevet 1. november 2002 Jeg trenger et raskt tips om Socket A HK. (før kl 15 i dag, fredag) Krav: * Billig * Socket A * on board LYD * on board VGA (innebygd skjermkort) * DDR ram * Må støtte Athlon XP (helst meget raske CPU'er også med tanke på oppgradering) * Må selges på komplett.no, databutikken.com, psdata.no, eller itbutikken.no Lenke til kommentar
LiTe Skrevet 1. november 2002 Del Skrevet 1. november 2002 Spørs jo litt på ka du meine med billig. personlig ville jeg anbefalt MSI-KT3 ULTRA serien. grunner: god utbygning, onboard lyd(ac6kanal) :smile: sabilt, ok pris, lett og ha med å gjøre... har ett selv og er storfornøyd. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 1. november 2002 Forfatter Del Skrevet 1. november 2002 Det må ha innebygd skjermkort! Det her ikke KT3- ultra-serien. Men billig mener jeg under 900kr. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 1. november 2002 Del Skrevet 1. november 2002 ettellerannet nForce(2) må det bli. Det blir nesten den eneste løsningen, for nå vil du egentlig ha både pose, sekk, søkke og snøre. Lenke til kommentar
Calm Skrevet 1. november 2002 Del Skrevet 1. november 2002 Det høres ganske urealistisk ut å finne et hovedkort med alle disse egenskapene til 900kr... [ Denne Melding var redigert av: Calm på 2002-11-01 13:18 ] Lenke til kommentar
mandela Skrevet 1. november 2002 Del Skrevet 1. november 2002 se min signatur, dette kortet tar alle amd xp som finnes ved biosupdate, knallkort og billig Lenke til kommentar
Calm Skrevet 1. november 2002 Del Skrevet 1. november 2002 Må jo evt bli et Nforce 220D kort da. Da får du LAN, lyd, VGA til under 800kr. Regner ikke med at dette hovedkortet uten videre kjører alle Athlon XP prosessorene som har kommet/kommer! Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 1. november 2002 Forfatter Del Skrevet 1. november 2002 Takk for den kjappe hjelpa! Det ble et A7N266-VM som oppfyller alle kravene jeg satt. Det kom bare på 753kr :smile: (+ de andre delene og portoen seff.) Lenke til kommentar
mandela Skrevet 1. november 2002 Del Skrevet 1. november 2002 Simen1, godt valg :smile: jeg er meget fornøyd med kortet, har tidligere hatt div asus, abit, aopen, epox, shuttle (alle amd-kort atx) dette er faktisk det kortet jeg er mest fornøyd med til tross for m-atx og to ting som er negativt med kortet. 1. ingen overklokkingsmuligheter i bios, men men 2. hvis du sitter med et m-atx kabinett må du skru ut strømforsyningen for å ta av kjøleren til cpu, da socketen er plassert "feil vei" på kortet. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 1. november 2002 Forfatter Del Skrevet 1. november 2002 Quote: Den 2002-11-01 14:06, skrev heraldo:1. ingen overklokkingsmuligheter i bios, men men2. hvis du sitter med et m-atx kabinett må du skru ut strømforsyningen for å ta av kjøleren til cpu, da socketen er plassert "feil vei" på kortet. Ojsann, jaja. Det får vel gå. CPU'en skal sikkert ikke tas ut på et år så det går nok fint, men overklokking blir sikkert et lite savn. Er den ingen muligheter? Mangler muligheter for justering av både FSB, multiplier og spenning? Er det ingen muligheter for å omgås OC-begrensningen? Lenke til kommentar
mandela Skrevet 1. november 2002 Del Skrevet 1. november 2002 har ærlig talt ikke undersøkt nærmere, ingen slike muligheter verken i bios eller på hk. vet ikke om det er mulig å få tak i en cracka/beta bios som har disse innstillingene. vet at slike bios finnes for shuttle barebones. hvis du finner noe slikt, kan du sende meg en link via privat melding f.eks? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 1. november 2002 Forfatter Del Skrevet 1. november 2002 Jeg fant en tråd i et annet forum der noen har klart å overklokke dette hovedkortet: http://www.nforcershq.com/forum/viewtopic.php?t=530 Kort fortalt går det ut på å lodde sammen et par punkter, og installere biosen til et A7N266C eller E. Dermed får man alle FSB-valg fra 100-180MHz. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå