tthen Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Jeg har 13mbit adsl fra telenor. Måler jeg hastighet direkte til routermodemet mitt, speedtouch 546t2 med kabel, så får jeg 13mbit. Hvis jeg kobler opp et trådløst accesspunkt får jeg bare 5mbit. Jeg har prøvd både asus wl500g deluxe og belkin pre-n trådløs router, og satt disse opp som accesspunkter og deaktivert dhcp-server. Jeg deaktiverer også all kryptering. Noen som vet hvorfor jeg får lavere hastighet via wlan? Jeg setter pc'en min ganske nær accesspunktet så jeg skal få best signalstyrke, men jeg får ikke mer enn 5mbit altså. Det er 54mbit hastighet i både accesspunkt og i pc'en min. Jeg måler via dinside.no, itavisen.no og tptest. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Sjekket om andre nettverk i nabolaget ligger på samme kanal, og kan forstyrre signalet? Lenke til kommentar
tthen Skrevet 26. september 2006 Forfatter Del Skrevet 26. september 2006 Ja, det er 2 andre nettverk, men meeget svakt signal, de ligger på kanal 6, jeg legget mitt på kanal 11 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå