Black Star Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Samme kamera... er bare det at noen tar med "Digital"-betegnelsen som strengt tatt ikke er nødvendig (selv om kameraets fulle og hele navn er Canon Digital IXUS 850IS. Grunnen til at dagens Ixus'er har med "Digital" i betegnelsen, er at de første Ixus-kameraene var APS kamera (APS er en filmtype). Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Samme kamera... er bare det at noen tar med "Digital"-betegnelsen som strengt tatt ikke er nødvendig (selv om kameraets fulle og hele navn er Canon Digital IXUS 850IS. Grunnen til at dagens Ixus'er har med "Digital" i betegnelsen, er at de første Ixus-kameraene var APS kamera (APS er en filmtype). 6980969[/snapback] Takk, Afseth..nå ble jeg lettet. trodde jeg hadde bestilt noe galt jeg ettersom de to der hadde så ulik pris. Merkelig RandiA Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Dårlig nettbutikk? Bestilte og betalte kameraet 29.sept. Spurte etter det i dag, så det var på lager nå. Men nei, mitt var ikke sendt, for det var fra et annet lager. Nå var det dyrere enn det jeg bestilte. Kunne ikke få svar når det kom på DET lageret mittt skulle hentes fra. Skal jeg vente i uvisshet eller kansellere kjøpet og prøve et annet sted. (Har bare brukt en "sikker" nettbutikk til tidligere kjøp). Lurer på hvor lenge jeg må vente. De kunne ikke sende meg et kamera som var fra et annet lager der prisen var satt opp. Men jeg kunne selvsagt omgjøre til den dyrere prisen. Upps...hurra, mens jeg skriver dette: nå ringte den nettbutikken og sa de beklaget, de sender meg et kamera til lovt pris fra "dyrere" lager. Vel da skal jeg gi den nettbutikken en STJERNE. RandiA Lenke til kommentar
PacAnimal Skrevet 2. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2006 Interessant nok det, om du bare sa hvilken butikk det gjaldt. Er det virkelig SÅ farlig å reklamere litt? Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Interessant nok det, om du bare sa hvilken butikk det gjaldt. Er det virkelig SÅ farlig å reklamere litt? 6983349[/snapback] Vet ikke jeg, gothec..ikke vært med så lenge her. Og jeg har aldri kjøpt slikt annet enn fra sikre Elkjøp tidligere. Jeg nevnte at dette ikke var god reklame for de, da han ringte sa jeg at jeg nettopp skrev et irritert innlegg om dem, men nå ser det jo ut til at de har vist seg serviceminded. Vet ikke om butikken skal legges ut her, men når du søker på ixus 850+ beste pris, kommer de opp på den listen. Er du interessert, kan jeg jo sende deg en PM RandiA Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 For å være helt ærlig, så er ikke dette god service... det er normal service. Har du blitt lovet en vare til en bestemt pris, bestilt den til den prisen og til og med betalt for det, så skal de ikke kunne skru opp prisen bare fordi de har gått tomt for det. Og det kan jo virke som han gikk tilbake på det fordi du sa du skrev et irritert innlegg. Dårlig reklame vil ingen butikker ha. Hadde de ikke gått tilbake på dette, hadde det vært dårlig service i strid med forbrukerkjøpsloven. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 For å være helt ærlig, så er ikke dette god service... det er normal service. Har du blitt lovet en vare til en bestemt pris, bestilt den til den prisen og til og med betalt for det, så skal de ikke kunne skru opp prisen bare fordi de har gått tomt for det. Og det kan jo virke som han gikk tilbake på det fordi du sa du skrev et irritert innlegg. Dårlig reklame vil ingen butikker ha. Hadde de ikke gått tilbake på dette, hadde det vært dårlig service i strid med forbrukerkjøpsloven. 6987057[/snapback] Ja, forsåvidt enig. Men i salgsbetingelsene stod det noe om ventetid og slikt. Skulle vel få det til prisen som var lovet, men på noe ubestemt tid, for det var ikke noe på det lageret som hadde den prisen, men fra en annen leverandør med høyere pris. Litt tungrodd system ja. Vi får nå se om det kommer snart. Skal være glad når det er i havn RandiA Lenke til kommentar
PacAnimal Skrevet 4. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2006 (endret) Der var kameraet i hus. Glemte minnekort, dog 16MB holder likevel til å teste det med, og hittil må jeg si meg godt fornøyd. Håper akam's test kommer før mine 2 uker med returrett går ut. Fiffig sak: kameraet bruker samme overføringskabel som MP3-spilleren min (Creative Muvo Slim), så nå kan jeg ha en kabel "fastmontert" bak skrivebordet og en i skolesekken. Endret 4. oktober 2006 av gothtec Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Fiffig sak: kameraet bruker samme overføringskabel som MP3-spilleren min (Creative Muvo SlimIkke så rart, da det vel er standard mini-USB Uansett kjekt. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Der var kameraet i hus. Glemte minnekort, dog 16MB holder likevel til å teste det med, og hittil må jeg si meg godt fornøyd. Håper akam's test kommer før mine 2 uker med returrett går ut. Fiffig sak: kameraet bruker samme overføringskabel som MP3-spilleren min (Creative Muvo Slim), så nå kan jeg ha en kabel "fastmontert" bak skrivebordet og en i skolesekken. 7000212[/snapback] Gratulerer gothtec, og til meg selv også Hentet det på posten i dag. Bra service av firmaet, sent med "ilbud" nærmest. Men 16MB var ikke noe nei, styrtet av gårde og fikk et 1GB minnekort til BRA pris, ringte litt rundt, og prisen varierte med ganske mange hundrede-lapper. Nå har jeg tatt de første bildene, fumler litt med den nye Zoombrowser og innstillingene, den er litt annerledes enn forrige. Og det er litt nytt med de "kategoriene", vet ikke om jeg er helt enig. Brukerhåndboken var også mye knappere enn den forrige, men jeg tror den inneholder det vesentligste. Bildene ser fine ut, men hmm... den luken hvor man tilkobler usb-kabelen, virket noe spinkel den "hengsla" ja. RandiA Lenke til kommentar
PacAnimal Skrevet 4. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2006 Kategoriene bare skrudde jeg av. Er ikke interessert i dem, da jeg ikke kategoriserer feriebildene mine etter om det er folk i dem eller ikke, snarere etter dato. Luken virket litt spinkel, men en kompis av meg røsket ganske hardt i den, og den sitter da fast. Pleier forøvrig bare å rive ut minnekortet og stappe i laptopen uansett. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 En av de største grunnene til forskjell i minnekortprisen, er på grunn av merket. Noen merker er "fy-fy" da de er ustabile og ikke spesielt trygge for bildene dine, mens andre er meget gode. Sandisk og Lexar er regnet som de beste. Disse er dyrest, men også regnet som de mest stabile og driftsikre kortene. En billig engangsforsikring for å bevare bildene dine tryggest mulig. Har personlig sett mange triste skjebner pga. billige minnekort der jeg jobber, på tross av at vi ikke selger noen av disse billige merkene selv. Bare så dere vet det Lenke til kommentar
PacAnimal Skrevet 4. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2006 Hva med TwinMOS og Corsair som komplett selger? Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 En av de største grunnene til forskjell i minnekortprisen, er på grunn av merket. Noen merker er "fy-fy" da de er ustabile og ikke spesielt trygge for bildene dine, mens andre er meget gode. Sandisk og Lexar er regnet som de beste. Disse er dyrest, men også regnet som de mest stabile og driftsikre kortene. En billig engangsforsikring for å bevare bildene dine tryggest mulig. Har personlig sett mange triste skjebner pga. billige minnekort der jeg jobber, på tross av at vi ikke selger noen av disse billige merkene selv. Bare så dere vet det 7001498[/snapback] Afseth, jeg er ny uerfaren bruker av slike kort, ixus 430 hadde annen sort, men jeg kjøpte Kingston elite pro 1GB, som skulle være rask. Gikk på nett nå og så at noen nettbutikker hadde den enda billigere enn det jeg kjøpte den for. Likevel var det 400kr forskjell på nettopp denne på to plasser jeg spurte, RandiA Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Kingston er ikke blant de verste, nei. Twinmos er nok et av merkekortene med flest feil (min og mange andres erfaring). Corsair kjenner jeg ikke så godt til. Ellers har hurtighet meget lite å si på stabilitet. Samt at et kort som sier det har "133x hastighet" kan være langt tregere enn et annet som sier de har "40x hastighet" ettersom de mindre seriøse produsentene finner sine egne måter å måle hastigheten på. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 (endret) Kingston er ikke blant de verste, nei. Twinmos er nok et av merkekortene med flest feil (min og mange andres erfaring). Corsair kjenner jeg ikke så godt til. Ellers har hurtighet meget lite å si på stabilitet. Samt at et kort som sier det har "133x hastighet" kan være langt tregere enn et annet som sier de har "40x hastighet" ettersom de mindre seriøse produsentene finner sine egne måter å måle hastigheten på. 7001671[/snapback] Takk for info Afseth, her lærer man litt etter hvert. Vet ikke hva man bør betale for et 50X 1GB minnekort jeg, hva som er vanlig pris. Husker mitt første til en ixus 2.5 , det var et 48MB til 850kr. He, he...noe har skjedd på noen få år. PS.Ang. brukerveiledning: Det var med en stor utgave på CD, 146 sider, så grei ut den. Skal printe den ut. RandiA Endret 5. oktober 2006 av RandiA Lenke til kommentar
Murphy1999 Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Håper akam's test kommer før mine 2 uker med returrett går ut. Hvorfor er akam's test avgjørende for om du skal beholde kameraet? Det som teller er vel om det er et kamera som du er fornøyd med, og dekker ditt behov? Selvsagt er det spennende å lese testen av det nye kameraet som man har kjøpt. Har også bestilt meg ixus 850 fra directbuy som jeg regner med er kommet når jeg kommer hjem fra jobb i dag, gleder meg til å prøve det Lenke til kommentar
PacAnimal Skrevet 5. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2006 Hvorfor er akam's test avgjørende for om du skal beholde kameraet? Den er ikke helt avgjørende, men det hender de finner feil som jeg ikke ville funnet før jeg f.eks. tok med meg kameraet til et sted med svært mye sol, eller til jeg skulle ta et bilde med voldsom kontrast eller noe. Om feilene de finner (og noen er det jo alltid) er irrelevant for mitt bruk vil jeg selvsagt beholde kameraet. Er godt fornøyd med det hittil. Kjøpt veske og. DCC-70 for Ixus 700. Henger på beltet, tar lite plass, magnetisk lukking og laget av skinn. Bra saker. Prisen varierer MYE på disse, så se dere rundt om dere vil ha en. Fikk min til 150,- Lenke til kommentar
PacAnimal Skrevet 5. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2006 Err... Hvordan vet jeg hva slags minnekort jeg skal kjøpe? Hvor raskt må det være for at kameraet skal fungere optimalt? Lenke til kommentar
Murphy1999 Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Err... Hvordan vet jeg hva slags minnekort jeg skal kjøpe? Hvor raskt må det være for at kameraet skal fungere optimalt? 7006060[/snapback] Ixus 850 bruker SD kort. Jeg kjøpte meg et sandisk 1gb ultra II. Sandisk skal visstnok være brukbart, uten at jeg har noen erfaring med det selv.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå