Gå til innhold

Informasjon om Canon Digital Ixus 850 IS?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som vet når dette kameraet kommer?

Tester?

Skal Akam teste det?

Jeg synes akam skal teste det, for akam har de beste testene. Ja!  :yes:

6944439[/snapback]

Jeg også er spent på dette kameraet, skal kjøpe meg nytt kamera nå og hadde egentlig bestemt meg for Ixus 800IS.

Men så såg jeg at ixus 850IS kommer, så jeg følger egentlig bare med prisen på 800IS om den detter noe når 850 kommer i salg.

Slik det ser ut nå er prisen bare ca 500,- forskjell i de billigste alternativene i nettbutikkene, og jeg tror 850 er verdt de pengene...

Lenke til kommentar
Salgsstart er September 2006.

Det er jo nå! :dribble:

Tester noe sted?

6947591[/snapback]

Jaaaaaaaa! Så den burde komme snart siden det er oktober til søndag.

Ingen nettbutikker har fått den:

https://prisguiden.no/product.php?productId=52164

Finner ingen tester så langt, ikke engang på japansk.

Her kan du laste ned noen bilder tatt med kameraet;

http://www.canon.co.jp/Imaging/p800is-i850is/index-e.html

Lenke til kommentar

Jeg håper virkelig Canon har fått litt bedre kvalitet på utsiden av dette kameraet.

Har selv en Ixus 800 og både skjermen og frontekselet blir oppripet nesten bare ved å se på kameraet.

Er utrolig skuffet over at de er mulig og lage noe så dårlig i 2006.

Har hele tiden oppbevart kameraet i orginal veske og prøvd å være forsiktig med det.

Kvaliteten ellers både på funksjoner og bildekvalitet er helt i toppklasse.

I850 virker ellers som en god oppdatering av I800, spesiellt muligheten for mer vidvinkel.

Lenke til kommentar

Vil gjerne ha litt råd om ixus 850 kontra 800. Overveier å kjøpe og har funnet gunstig pris på nett av 850. Det er jo ikke kommet ut enda, så jeg lurer på om det er gunstig å kjøp, betale på forhånd? Prisen skulle visst bli høyere uken etter? Jeg har nå ixus 430, så godt som nytt, med mange minnekort til, men er det slik at jeg ikke kan benytte disse i 800/850? Hva slags kort må man ha der da? Det som følger med er jo ingenting omtrent.

Utrolig hvor prisene har gått ned egentlig. Kjøpte mitt første ixus med kort til og betalte 7500kr. Året etter var det gått ned til det halve. Blir det slik med 850 også kanskje? Ser det er ca 500kr. forskjell i pris 800 og 850. Noen som eksakt kan si meg hva man får mere for 500kr.?

Sikkert noen som kan klargjøre litt av dette for meg. Er alle nettbutikkene like sikre å handle på? (Har tidligere bare brukt Elkjøp, men har nå funnet en som selger både 800 og 850 rimeligere enn de andre nettbutikkene). Ser 800 er testet og får toppkarakter, håper det samme gjelder 850, noen som vet?

RandiA

Lenke til kommentar
Ixus 850 skal ha vært ute og i butikkene en ukes tid allerede, den. Kanskje noen nettbutikker ønsker å selge unna lageret sitt av 800 før de legger ut 850 for salg?

6960971[/snapback]

Nei hverken Elkjøp eller Lefdal hadde den. Hva er butikkprisen da?

PS Ingen som vet om jeg kan bruke Compact Flash minnebrikkene jeg har fra ixus 430 til en 850? Må den ha nytt?

RandiA

Endret av RandiA
Lenke til kommentar

PS Ingen som vet om jeg kan bruke Compact Flash minnebrikkene jeg har fra  ixus 430 til en 850? Må den ha nytt?

RandiA

6961191[/snapback]

Hvis den ikke er ute, hvorfor har vi den i butikken jeg jobber i? :) Husker ikke prisen akkurat nå.

Du kan ikke bruke CF brikkene fra din Ixus 430. Ixus 500 var siste Ixus som brukte CF. De nye bruker SD (Secure Digital) som etterhvert er blitt en mye større standard enn CF... og den nå på vei inn i DSLR markedet også.

Lenke til kommentar
Ixus 850 skal ha vært ute og i butikkene en ukes tid allerede, den. Kanskje noen nettbutikker ønsker å selge unna lageret sitt av 800 før de legger ut 850 for salg?

6960971[/snapback]

PS Ingen som vet om jeg kan bruke Compact Flash minnebrikkene jeg har fra ixus 430 til en 850? Må den ha nytt?

RandiA

6961191[/snapback]

Pixmania har på lager:

http://www.pixmania.com/no/no/400677/art/c...html?srcid=1911

Lenke til kommentar

Du kan ikke bruke CF brikkene fra din Ixus 430. Ixus 500 var siste Ixus som brukte CF. De nye bruker SD (Secure Digital) som etterhvert er blitt en mye større standard enn CF... og den nå på vei inn i DSLR markedet også.

6961275[/snapback]

Takk for opplysningen, greit å vite da selger jeg min 430 med alle minnekortene

RandiA

Lenke til kommentar
Pixmania har på lager:

Pixmania frarådes av de fleste som har skrevet erfaring i webshopguiden. Les de selv, så tror jeg du mister lysten på å handle derfra.

6961747[/snapback]

Hadde ikke tenkt å kjøpe derfra nei (fant et annet sted som var billigere), men hvor er den webshopguiden?

RandiA

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...