Chrish89 Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Hei! Har et problem med pcen. I går når jeg satt å surfet litt på internett så plutselig låste maskinen seg å den lagte en pipelyd. Så skrudde jeg av maskinen når jeg skrudde den på var det svart skjerm, lyset som er på skjermen blinket. Når jeg prøvde å skru den av og på igjen fungerte den igjen. I dag så skjedde akkuratt det samme men den gikk ikke så lett på igjen altså jeg måtte skru den av og på 3 ganger før det gikk. Jeg har testa den andre skjermen min så det er ikke galt med skjermen. Jeg lurer på om det er noe galt med skjermkortet mitt? Har ett Radeon 9800 pro. Takk på forhånd Mvh. Christopher. Lenke til kommentar
Sunni Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 (endret) Hei! Har et problem med pcen. I går når jeg satt å surfet litt på internett så plutselig låste maskinen seg å den lagte en pipelyd. Så skrudde jeg av maskinen når jeg skrudde den på var det svart skjerm, lyset som er på skjermen blinket. Når jeg prøvde å skru den av og på igjen fungerte den igjen. I dag så skjedde akkuratt det samme men den gikk ikke så lett på igjen altså jeg måtte skru den av og på 3 ganger før det gikk. Jeg har testa den andre skjermen min så det er ikke galt med skjermen. Jeg lurer på om det er noe galt med skjermkortet mitt? Har ett Radeon 9800 pro. Takk på forhånd Mvh. Christopher. 6944356[/snapback] Har du blåst vekk støv med trykkluft?Er det mye støv der inne?Sjekk cpufanvifta.Ta ut rammen og sett den inn igjen. Endret 26. september 2006 av Sunni Lenke til kommentar
Chrish89 Skrevet 26. september 2006 Forfatter Del Skrevet 26. september 2006 Det er nok mye støv inne der, eller rettere sagt jeg har aldri blåst ut noe støv. Lenke til kommentar
IceDale Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Linken i signaturen min er en lignende diskusjon ang. støv. Sjekk temp på komponentenEverest Sjekk RAM, Memtest Høres ut som noe går varmt men.. sjekk før støv. Blås rent alt som ser ut som det er i ferd med å støve ned. Lenke til kommentar
Chrish89 Skrevet 26. september 2006 Forfatter Del Skrevet 26. september 2006 Jepp skal gjøre det. Av og til når jeg spiller pcw i cs så blir pcen for varm så har jeg ikke tid til å vente til den blir kald igjen. Dette har jeg gjort flere ganger kan det ha noe med det å gjøre? Lenke til kommentar
IceDale Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Eh, Du bruker PCen til den går varm eller blir varm? En PC skal ikke gå varm hvis ikke det er noe feil. Selv om du bruker den tungt. Den pipelyden fra CPU som du beskrev. Har du instruksjonsboken til hovedkortet ditt? Pipelyder fra CPU/HK kan brukes til diagnostisering. Ellers så er jeg litt nyskjerrig på temperatur på komponentene dine. Særlig CPU. BTW. Har du laptop eller desktop? Lenke til kommentar
Chrish89 Skrevet 26. september 2006 Forfatter Del Skrevet 26. september 2006 (endret) Til den går varm. ikke laptop. Temperaturen på CPU ligger på 49/50 grader når ingenting er på. Samme temperaturen er det på skjermkortet. EDIT: spilt i 5-6 min nå da økte tempen til 58 grader Endret 26. september 2006 av Chrish89 Lenke til kommentar
IceDale Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Tja, det er ikke direkte varmt, men ikke ideelt heller. Tempen økte en del på load. Forresten, har du sett etter støv Hvis du ikke har trykkluft så bruk støvsuger. Pass på å bruke plastmunnstykke, og kom minst mulig borti komponentene. Hvis du ser etter så kan det hende det er masse støv mellom kjøleribben og viften. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå