Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Nyromantikken og elevrollen

Anbefalte innlegg

Noen som kan si noe fornuftig om emnet?

Litt mer utfyllende. Jeg er i en praksisperiode i en 10. klasse og skal lære dem om nyromantikken. Det har jeg gjort noen dager nå, men så fant læreren ut at jeg skulle få en utfordring og ville at norsktimen i morgen skulle inneholde endel ting, blandt annet "nyromantikken og elevrollen" Siden det var en utfordring fikk jeg ikke mer info enn det. Er det noen her som kan gi meg noen ledetråder?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er en del av utfordringen. Jeg lærerstudent og han prøver å gjøre det vanskelig for meg. Jeg tror han mener elevrollen som i hvordan elevenen tolker det jeg gjør, men jeg vet ikke. Tingen er at om jeg feiler totalt i opplegget så gjør det ikke så veldig mye siden jeg da lærer noe av det, men jeg har lyst til å klare det :)

EDIT: Nå er det kanskje litt slemt å bruke elevene i den tiendeklassen som forsøkskaniner, men at de evt går glipp av en time med fornuftig innhold gjør sikkert ikke så mye :)

EDIT2: da var timen over. Det viste seg at jeg skulle få elevene mer på banen med diskusjon og slik.

Endret av Mr-CEO
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...