Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bytte av ISP, hvem skal jeg velge?

Anbefalte innlegg

God dag.

Jeg bruker for tiden chello, med 6000 kbps ned og 1000 kbps opp. Greit nok det, funker bra men jeg spiller world of warcraft. Mange av dere har kanskje hørt om det men forklarer uansett: Svenske Telia fikk i oppdrag av blizzard entertainment å ordne med alle nettverks greiene sine for brukere her i europa (ikke overraskende er det problemer med dem mener nå jeg). Det problemet som er av betydning for oss her og nå er at telia har større problemer med datafeeden fra de fleste chello brukere i hvertfall Norge og Nederland. feilen er så alvorlig at vi snakker om 10k ping tider. Denne feilen har nå vart i 2 hele uker eller mer og nå har jeg fått nok. Jeg har lyst til å bytte ISP, synd da det ikke er chello sin feil akkurat.

Så spørsmålet er: Hvem skal jeg velge? jeg har rett og slett problemer med å finne bedriftene som driver med dette.

Endret av pong
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
God dag.

Jeg bruker for tiden chello, med 6000 kbps ned og 1000 kbps opp. Greit nok det, funker bra men jeg spiller world of warcraft. Mange av dere har kanskje hørt om det men forklarer uansett: Svenske Telia fikk i oppdrag av blizzard entertainment å ordne med alle nettverks greiene sine for brukere her i europa (ikke overraskende er det problemer med dem mener nå jeg). Det problemet som er av betydning for oss her og nå er at telia har større problemer med datafeeden fra de flese chello brukere i hvertfall Norge og Nederland. feilen er så alvorlig at vi snakker om 10k ping tider. Denne feilen har nå vart i 2 hele uker eller mer og nå har jeg fått nok. Jeg har lyst til å bytte ISP, synd da det ikke er chello sin feil akkurat.

Så spørsmålet er: Hvem skal jeg velge? jeg har rett og slett problemer med å finne bedriftene som driver med dette.

6944176[/snapback]

Det kommer mye an på hvor du bor. Lyse, Agder Breiband og BBB er bra, men lokale.

Lenke til kommentar

Har hatt NextGenTel i ca 2 år og er godt fornøyd. Som jeg kan huske har nettet bare vært nede litt en kveld og får alltid hastigheten jeg skal ha(eller litt over). Pingen på de fleste norske spillservere er også bra. Er ikke plaget av loss eller choke.

Har ingen erfaring med den omdiskuterte kundeservicen da jeg aldri har hatt bruk for å kontakte NGT.

Bor på skøyen(Oslo).

Lenke til kommentar

Vil ikke anbefale NGT! Har hatt det i flere år... fornøyd så lenge alt virker, men når det skjer noe da skal jeg love deg det blir trøbbel. Det er helt håpløst! Jeg kommer garantert til å bytte når jeg blir ferdig som student (muligens før)!

Lenke til kommentar

Spiller skjeldent, men nor jeg gjør det, er det WolfET, og på norske servere har jeg alltid ping under 100, typisk rundt 20ms.

hHsker ikke utlandet sikkert, men tror jeg ligger på ca. 100ms typisk til Sverige.

Har Tele2

Endret av Evil Eye
Lenke til kommentar

ja. Må også nevne at jeg har mista nett kun en gang på ca.2 år (siden jeg fikk linja), og da ble det fikset i løpet av 3 dager, og det var etter avtalen.

Noe andre ikke er så gode på etter hva jeg har lest på div. forum, og etter å ha hørt om mine kompisers dårlige erfaringer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...