Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

råd for mageknipe?

Åsmund

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg spiste en litt grønn potet ista. Mamma sa det ikke var så farlig og nå har jeg veldig mye mageknipe. Er sikkert ikke pga den lille poteta men.

Jeg har gått på do og både gass og hardere materiale fant sin vei ut men jeg har fortsatt mageknipe.

Jeg prøvde å ta en titeralakk (usikker på staving) Men det hjalp ikke noe særlig.

Er det noen som har noen gode råd? Det er tid for kaffi nå, er det dumt eller lurt å drikke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når det gjelder mat som forårsaker mageknip, er nyco/samarin og legge seg neddpå bra. Hvis det er mye luftsmerter kan det å gå litt omkring hjelpe på å få igang luften. Og så passe på det man spiser. ;) Både det å spise for mye rått eller for mye i seg selv er jævlig. Da må man bare legge seg ned og stå han av. :p

Endret av Myrsnipa
Lenke til kommentar

Bare så du vet det så kan det grønne på poteter være giftig, derfor skal man ikke spise dette.

La til kilde:

Poteter bør lagres mørkt for å unngå at de reagerer med lys og blir giftige. Når poteten blir grønn, er det et tegn på høyt solanininnhold, og de grønne områdene må skjæres bort for å unngå solaninforgifting.
Endret av Timur
Lenke til kommentar
jeg kom på sjukehuset. legen tror det er virus. han gjorde ingen undersøkelser som bilder og slik. det syns jeg var litt rart. men jeg har blitt bedre og legen har skrivd meg ut.

6959365[/snapback]

Og hva slags bilder skulle han tatt, om jeg tør spørre?

Sett litt for mye på film, gutten min..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...