Mr. Purple Skrevet 1. november 2002 Del Skrevet 1. november 2002 hallo jeg skal lydisolere kabinettet mitt med sånne matter..... det jeg da lurer på er om jeg kan stappe inn det gamle veggtilvegg teppe mitt eller bør jeg investere i noe ordentlig dritt? Lenke til kommentar
ZeroCool Skrevet 3. november 2002 Del Skrevet 3. november 2002 Jeg tror jeg ville ha kjøpt noen nye matter. Det vegg til vegg teppet ditt, hvor gammelt er det, og hvor mye støv finnes det egentlig i det?? Pluss at det vegg til vegg teppet ditt trolig vil forårsake en god del ekstra varme. En kompis av meg svidde av prosessoren sin pga et vegg t vegg teppe som han hadde i kabinettet, men det var ganske stille da. Han hadde seff glemt og sette BIOS innstillingene slik på Shutdown ved X ant. grader! ROFL! Lenke til kommentar
dizzycow Skrevet 4. november 2002 Del Skrevet 4. november 2002 har nesten brent pcen min tre ganger siden jeg statte inn lyd matter.:sad: men etter jeg satte inn to 120 mm så går det helt greit. Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 4. november 2002 Del Skrevet 4. november 2002 Men en ekstra kabinettvifte eller to er nesten obligatorisk da ellers blir det varmt. Kjøp noen stillegående, så ikke effekten av mattene blir spist opp av støyen fra viftene :smile: Lenke til kommentar
Ancistrus84 Skrevet 5. november 2002 Del Skrevet 5. november 2002 hehe.. vegg-til-vegg teppe i PC hadde jeg og... i bunnen bare rigktignokk, nå vil jeg investere i skikkelige matter.. Men vegg-til-veggteppe i pc? naaah... tror ikke du bør bruke det.. Lenke til kommentar
Kjellis Skrevet 5. november 2002 Del Skrevet 5. november 2002 ...kjøp heller noe billig dritt på Biltema du!!! Der får du kjøpt slike matter, 50x100cm til 69,-, og de fungerer utmerket. Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 har hørt om disse mattebne på biltema, men jeg søker og søker på hjemmesiden, finner ingenting, har titta i katalogen de har også ,ingenting der som jeg fant, tenkte jeg skulle bestille litt av de, men trenger jo en haug til chieftech fulltower :sad: Forresten, blir det mye varmere i pc'en (har idag to kabinettvifter som suger inn og en som blåser ut) Lenke til kommentar
daho Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 Helt øverst i høyre hjørne på side 237 i katalogen. 36-9217 1000 x 500 x 10mm pris 69,90 Disse mattene fungerer utmerket. Har ingen vifter i kabinettet mitt som suger ut eller inn lift uten om psu, og en still cpu kjøler, pc'en min er 100% lydløs cpu temp på 43. Lenke til kommentar
SAA Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 Eller søk på "lyddempingsplate" på http://www.biltema.no Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 aiai, der var de, virkelig lekre! Lenke til kommentar
Blib Skrevet 12. desember 2002 Del Skrevet 12. desember 2002 Disse "lyddempingsplatene" hos Biltema, er det disse man snakker om når man har kjøpt støydempingsmatter der? Fungerer dem bra? Til en Chieftect Midi tower, hvor tykt kan jeg maks ha? skal ha 4 eller 5 kabinettvifter. Er det noen som har de "nokså" nøyaktige målene til Chieftec sine egne støydempningsmattene, slik at det blir enkelere å skjære de ut for meg? (Blir problematisk å måtte måle til selv.. :sad: ) Lenke til kommentar
|Cipher| Skrevet 27. desember 2002 Del Skrevet 27. desember 2002 Er det noen som har de "nokså" nøyaktige målene til Chieftec sine egne støydempningsmattene, slik at det blir enkelere å skjære de ut for meg? (Blir problematisk å måtte måle til selv.. :sad: ) Gå på Microplex.no der har de målene, eller på 3dfxcool.no Sku jeg mene Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 27. desember 2002 Del Skrevet 27. desember 2002 Jeg tror faktisk jeg ville satset å vegg-til-vegg teppe fremfor støydempemattene fra biltema (eller tilsvarende typer) De er pyton og jobbe med, limbaksiden klisser seg fast i både kniv og saks, og skal du fjerne de, for du problemer. Men skulle jeg ha brukt teppe, ville jeg ha anskaffet et nytt korthåret syntet-teppe fra butikk. Man kan helt sikkert få kapp til noen få kroner, sansynligvis i den fargen du ønsker. Vegg-til-vegg tepper er lette og jobbe med, men du trenger litt dobbeltsidig-tape til montasjen. De er også antistaisk behandlet. De binder svevestøv, silk at maskinen din vil faktisk bli renere innvendig. De har en gummibakside, og jeg tror faktisk de demper bedre en de alu-belagt mattene fra biltema. Har ikke noe bevis på siste påstand. Lenke til kommentar
Taxman Skrevet 28. desember 2002 Del Skrevet 28. desember 2002 Du må for all del ikke tenke på å bruke limet. Jeg har et chieftec tower, og det jeg gjorde var å "kile" mattene mellom vekken og den utbretta kanten (må være nøye med utskjæringen) - bak og foran så bare kilte jeg dem fast - de står som støpt (ikke de tykkeste platene, de blir alt for tykke) - tempen steg kanskje en grad eller to ikke noe mer. Støyen ble hørbart redusert. Var verdt de 120 kr som jeg investerte i 2 plater. Mitt eneste problem nå er den "lydløse" strøm forsyningen til Enermax - følte meg snytt når jeg monterte den og fant ut at den ikke er lydløs med suser på full guffe hele tiden pga termostaten inni er "overfølsom". Blir nok nødt til å operere denne pasienten, men det blir en annen diskusjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå