Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nettverket faller ut. Må restarte maskin

Anbefalte innlegg

På jobben har vi et problem med en av maskinene. Den faller ut av internett/nettverket til stadighet, tilsynelatende uten grunn.

Vi har altså trådløst nettverk (3COM router), og ingen av de andre maskinene på samme nettverk har dette problemet.

Maskinen som faller ut, er den som står nærmest routeren. Den har konstant meget god signalstyrke.

Når vi faller ut og søker etter nettverk, finner vi ingen. Maskinen må restartes og finner da alle tilgjengelige nettverk.

Vi har til og med avinstallert det "gamle" nettverkskortet (inkl. drivere og programmer) og installert et nytt (fra et SMC til et 3COM, begge er PCI løsninger).

Verken når Windows eller medfølgende program styrer nettverket, er det stabilt.

Vi kan falle ut alt fra 0 til 5 ganger hver dag.

Vi disabler Windows sin styring av trådløst nettverk når vi bruker medfølgende program (blir gjort automatisk), så det er ingen konflikt her.

Problemet har vært der helt fra maskinen ble bygget og Windows ble installert.

Noen som vet hva det kan komme av, og evt. løsninger på dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du prøvt med ett annet trådløst nettverkskort i maskinen?

6944145[/snapback]

Som sagt i originalposten: "Vi har til og med avinstallert det "gamle" nettverkskortet (inkl. drivere og programmer) og installert et nytt (fra et SMC til et 3COM, begge er PCI løsninger)."

Men takk for svar. Flere forslag?

Lenke til kommentar

Kanal vil det vel ikke hjelpe å bytte, ettersom PC'n som står 2 meter unna aldri har problemer. Og mener du firmware på PC'n eller nettverkskortet? Har jo allerede prøvd to nettverkskort, og det ene er nøyaktig samme kort (samme merke, type og betegnelse, kjøpt akkurat samtidig) som står i PC'n 2 meter unna som aldri har problemer.

Jeg mistenker at Windows eller et av de installerte programmene driver å lager krøll. Har hørt at ITunes har skapt en del rare problemer med noen av de nyere versjonene.

Lenke til kommentar
Setter du opp IP-adresse manuelt, eller mottas den fra DHCP? Vi har en maskin på jobb som pleide å miste kontakt med det trådløse nettverket ca. hvert andre minutt, men så satte jeg IP manuelt, og det løste problemet.

6949864[/snapback]

sliter med akkurat det samme, kan du forklare hvordan jeg setter opp fast ip? Må je g da gjøre det på alle tre pc'ene i mitt nettverk?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...