Gå til innhold

Installere Symbian S60 fra scratch på min N70

pgdx

Anbefalte innlegg

Jeg har en N70 som er smekkfull av Telenor-propaganda og det hemmer funksjonaliteten. Jeg trodde egentlig dette var imot forbrukerkjøpsloven, men jeg har ikke tenkt å føre denne saken videre.

Derfor vil jeg egentlig bare ha letteste utvei, og det er å softe hele driten med et nytt S60-image.

Noen som har gjort dette før?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det du snakker om kalles de-branding og du kan ikke gjøre det selv uten å ha en del utstyr. Enkleste løsning for deg er å benytte en av firmaene som driver med de-branding, for eksempel www.unlockshop.no.

PS: Branding av mobiltelefoner er ikke lovstridig. Emballasjen skal dog merkes tydelig. Er den ikke merket, kan du ta opp krangelen med selger.

-snubbel

Lenke til kommentar
Det du snakker om kalles de-branding og du kan ikke gjøre det selv uten å ha en del utstyr. Enkleste løsning for deg er å benytte en av firmaene som driver med de-branding, for eksempel www.unlockshop.no.

PS: Branding av mobiltelefoner er ikke lovstridig. Emballasjen skal dog merkes tydelig. Er den ikke merket, kan du ta opp krangelen med selger.

-snubbel

6944286[/snapback]

Kan han ikke bare flashe N70 med Phoenix med nyeste generic firmware?

Lenke til kommentar

Du kan prøve, men det er stor sjanse for at...

a) Flashingen går til helv....

b) Flashingen ikke hjelper fordi Nokia i noen tilfeller legger branding et annet sted i minnet...

c) Du velger feil flash-fil og ender opp med mismatch mellom verdensdelen telefonen er laget for og verdensdelen firmwaren er laget for...

d) Operatøren ikke lar deg logge på GSM-nettet på grunn av a) eller c)

Så hvis jeg var deg, ville jeg spandert et par hundre kroner på å la noen andre gjøre jobben - eller leve med Entry.

-snubbel

Lenke til kommentar
Du kan prøve, men det er stor sjanse for at...

a) Flashingen går til helv....

b) Flashingen ikke hjelper fordi Nokia i noen tilfeller legger branding et annet sted i minnet...

c) Du velger feil flash-fil og ender opp med mismatch mellom verdensdelen telefonen er laget for og verdensdelen firmwaren er laget for...

d) Operatøren ikke lar deg logge på GSM-nettet på grunn av a) eller c)

Så hvis jeg var deg, ville jeg spandert et par hundre kroner på å la noen andre gjøre jobben - eller leve med Entry.

-snubbel

6945720[/snapback]

Flashingen går vel ekstremt sjeldent til helvetet, det kommer annpå hva man kan om saken selfølgelig. B) Vet jeg ikke noe om, dette kan godt stemme. Feil flash fil er vel særdeles vanskelig å fikse, min auto-detecta Scandinavian version iallefall. Kan ikke tenke meg at operatøren ikke lar meg logge på nettverket pga en ny firmware, men er ikke skråsikker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...