Gå til innhold

Crossifre: x1900 crossfire edition + x1900XTX?

Stigma

Anbefalte innlegg

Hey,

Jeg har ikke brukt ATI på en stund, så jeg vil spørre om hvordan crossfire fungerer når du matcher to kort som er av samme modell, men har forskjellige klokkehastigheter.

Jeg har et x1900 crossfire edition, og hvis jeg legger på et x1900 xtx (som er likt, men raskere minne/GPU), vil begge kortene kjøre på maks hastighet da, eller vil begge to klokkes ned på det laveste kortets frekvenser?

ATI sin FAQ indikerer at de skal begge da kjøre på hver sin frekvens (begge på 100%), men deter mye motstridende info på nettet. Kan noen gi meg et definitivt svar? Gjerne noen som kanskje har crossfire med froskjellige kort, eller har prøvt å klokke kortene sine asynkront?

-Stigma

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var ikke akkurat responsen jeg håper på dette. Lite lagt til grunn for svarene som ble gitt her.

Jegh ar dog gjort litt research selv. I følge ATIs crossfire FAQ skal begge kortene gå på maks hastighet selv om du har forskjellig klokkefrekvens.

Ref:

7. What happens when your CrossFire Edition card and and a compatible standard Radeon (CrossFire Ready) graphics card have different clock speeds?

A. Both cards will continue to operate at their individual clock speeds.

Har noen informasjon som motstrider dette?

-Stigma

Lenke til kommentar
Det som skjer er at hvis du har et xtx og du kjøper et master-kort så klokker xtx seg ned til master-kort hastigheten.

6950267[/snapback]

Jada, fint at du kaster ut en påstand, men har du noe bakgrunn for den? En kilde? link? Personlig erfaring?

Jeg tror nemmelig mange her blander sammen hvordan crossfire virker og hvordan SLI virker...

-Stigma

Lenke til kommentar
har testet selv med et 1900xt(som master)og et 1900xtx(slave)da ble det satt til 1900xt hastighet.bruker du drivera til å klokke så klokker du begge korta likt.men med atitools så kan du klokke korta hver for seg

6952552[/snapback]

Exactly, det var det jeg var ute etter. Takk for din erfaring.

Fikk også svar fra XS rimelig kjapt. poster det her så folk kan lære.

LoL. I think ATI would know how thier hardware works. Just in case your really needed confirmation(not like i haven't posted it before numerous times)

Same gpu, crossfire works.If the gpu has less functioning pipes, the master will disable the quad or two to match the slower card. Same goes from used ram...if the slave has 256mb, the master will only use 256mb.

That's it. My XTX sets it's clocks, and the Master sets it's own. When overclocking using CCC, only the speeds of the master are changed...this means that you do not clock both cards when using CCC, as i have seen others posted before. It's all bull.

Don't forget nVidia pays people to spread disinformation. Unless someone has the hardware in thier hands, then ignore them, IMHO, as they cannot confirm or deny anything. There's the XIP's and staff here that are in general excluded from this tho.

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...