Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Motoren koker igjen, olje i kjøleveska.. Hjelp:(!


Heineoen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nye opplysninger:

-----------------------------

Nå har bilen stått på verksted i 2uker.

* De har trykktestet toppen uten at de fant feil.

* Kunne ikke se noen feil på toppakninga.

 

Har nå de siste 5 dagene, regnet med at jeg fikk tilbake bilen min i dag og at det skyltes at toppen ikke var helt jevn etter forgje plansliping eller feilmoment så verkstedet dekte all jobben..

 

Men så under prøvekjøring rett før de skulle gi den til meg, så fant verkstedet ut at det var et hull i radiatoren og dermed konstaterte verkstedet med at dette var grunnen til at toppen hadde blitt ujevn pga mangel på kjøeveske...

Og at det derfor ikke er deres feil lenger... :no:

(Sjekket frostveske beholderen etter at den kokte og det var forsatt kjøleveske der?)

 

1. Hvorfor har ikke dette blitt oppdaget før?

2. Skjønner ikke hvordan toppen kan bli ujevn når jeg får varsling før den er på rød og slo av bilen med en gang...

3. Kan ikke hullet i radiatoren skyldes nettop trykk pga. at motoren kokte?

(Naf kunne bekrefte at dette kunne skje, Radiatoren er ganske hullete og gammel)

4. Hvis det var pga av forlite kjøleveske hvorfor var det da noe veske igjen etter kokinga i beholderen?

 

trenger sårt gode råd :cry: ...

Endret av Heineoen
Lenke til kommentar

Hvis det har vert nok kjøleveske under kjøring så er det vell bare en unnsyldning ifra verkstedet for å slipe unna regninga..

Men hvis toppaknigen er ødelagt forvinner kjøleveka veldig fort er ikke slik at du muligens mangler litt veske er enten eller.

Endret av freddy85
Lenke til kommentar
Nye opplysninger:

Nå har bilen stått på verksted i 2uker.

* De har trykktestet toppen uten at de fant feil.

* Kunne ikke se noen feil på toppakninga.

 

Har nå de siste 5 dagene, regnet med at jeg fikk tilbake bilen min i dag og at det skyltes at toppen ikke var helt jevn etter forgje plansliping eller feilmoment så verkstedet dekte all jobben..

 

Men så under prøvekjøring rett før de skulle gi den til meg, så fant verkstedet ut at det var et hull i radiatoren og dermed konstaterte verkstedet med at dette var grunnen til at toppen hadde blitt ujevn pga mangel på kjøeveske... 

Og at det derfor ikke er deres feil lenger... :no:

(Sjekket frostveske beholderen etter at den kokte og det var forsatt kjøleveske der?)

 

1. Hvorfor har ikke dette blitt oppdaget før?

2. Skjønner ikke hvordan toppen kan bli ujevn når jeg får varsling før den er på rød og slo av bilen med en gang...

3. Kan ikke hullet i radiatoren skyldes nettop trykk pga. at motoren kokte?

(Naf kunne bekrefte at dette kunne skje, Radiatoren er ganske hullete og gammel)

4. Hvis det var pga av forlite kjøleveske hvorfor var det da noe veske igjen etter kokinga i beholderen?

 

trenger sårt gode råd  :cry: ...

7038526[/snapback]

 

På disse bilene er beholderen et slags "overløp", og ikke en tank som væsken sirkulerer igjennom. Vanskelig å forklare, men det betyr at du kan ha væske på beholderen selvom resten av systemet er tomt. Du må av med "radiatorlokket" for å se hvor mye væske som er i systemet.

Lenke til kommentar

Oppdatert:

Har nå blitt enig om et tilbud sammen med verkstedet om at jeg betaler

6500kr da det var så kort siden forgje reprasjon og de mente jeg var en trofast kunde :p og da bytter dem følgende på bilen min:

* Forsterka toppakning MLS (multi-layered steel)

* Planslipt toppen

* Radiator

* Synt. Oljebytte

* Vannpumpe

* Toppbolter

* Oljefilter

* Bensinfilter

 

:)

Endret av Heineoen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...