Heineoen Skrevet 2. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2006 Ok.. 1. Så den måtte nødveningvis ikke trykktestestes etter forgje planing..? 2. Hvordan skal jeg påvise dette? 3. Er litt usikker på eksakt tid siden, men i hvertfall 14.000km og kjører veldig mye... (ikke over et halvt år siden, dt er sikkert!) Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 10. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2006 (endret) Nye opplysninger: ----------------------------- Nå har bilen stått på verksted i 2uker. * De har trykktestet toppen uten at de fant feil. * Kunne ikke se noen feil på toppakninga. Har nå de siste 5 dagene, regnet med at jeg fikk tilbake bilen min i dag og at det skyltes at toppen ikke var helt jevn etter forgje plansliping eller feilmoment så verkstedet dekte all jobben.. Men så under prøvekjøring rett før de skulle gi den til meg, så fant verkstedet ut at det var et hull i radiatoren og dermed konstaterte verkstedet med at dette var grunnen til at toppen hadde blitt ujevn pga mangel på kjøeveske... Og at det derfor ikke er deres feil lenger... (Sjekket frostveske beholderen etter at den kokte og det var forsatt kjøleveske der?) 1. Hvorfor har ikke dette blitt oppdaget før? 2. Skjønner ikke hvordan toppen kan bli ujevn når jeg får varsling før den er på rød og slo av bilen med en gang... 3. Kan ikke hullet i radiatoren skyldes nettop trykk pga. at motoren kokte? (Naf kunne bekrefte at dette kunne skje, Radiatoren er ganske hullete og gammel) 4. Hvis det var pga av forlite kjøleveske hvorfor var det da noe veske igjen etter kokinga i beholderen? trenger sårt gode råd ... Endret 10. oktober 2006 av Heineoen Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 (endret) Hvis det har vert nok kjøleveske under kjøring så er det vell bare en unnsyldning ifra verkstedet for å slipe unna regninga.. Men hvis toppaknigen er ødelagt forvinner kjøleveka veldig fort er ikke slik at du muligens mangler litt veske er enten eller. Endret 10. oktober 2006 av freddy85 Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 10. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2006 (endret) Toppakningen var ikke ødelagt.. Skjønt ikke den siste settningen..? Endret 10. oktober 2006 av Heineoen Lenke til kommentar
Beinet1 Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Nye opplysninger:Nå har bilen stått på verksted i 2uker. * De har trykktestet toppen uten at de fant feil. * Kunne ikke se noen feil på toppakninga. Har nå de siste 5 dagene, regnet med at jeg fikk tilbake bilen min i dag og at det skyltes at toppen ikke var helt jevn etter forgje plansliping eller feilmoment så verkstedet dekte all jobben.. Men så under prøvekjøring rett før de skulle gi den til meg, så fant verkstedet ut at det var et hull i radiatoren og dermed konstaterte verkstedet med at dette var grunnen til at toppen hadde blitt ujevn pga mangel på kjøeveske... Og at det derfor ikke er deres feil lenger... (Sjekket frostveske beholderen etter at den kokte og det var forsatt kjøleveske der?) 1. Hvorfor har ikke dette blitt oppdaget før? 2. Skjønner ikke hvordan toppen kan bli ujevn når jeg får varsling før den er på rød og slo av bilen med en gang... 3. Kan ikke hullet i radiatoren skyldes nettop trykk pga. at motoren kokte? (Naf kunne bekrefte at dette kunne skje, Radiatoren er ganske hullete og gammel) 4. Hvis det var pga av forlite kjøleveske hvorfor var det da noe veske igjen etter kokinga i beholderen? trenger sårt gode råd ... 7038526[/snapback] På disse bilene er beholderen et slags "overløp", og ikke en tank som væsken sirkulerer igjennom. Vanskelig å forklare, men det betyr at du kan ha væske på beholderen selvom resten av systemet er tomt. Du må av med "radiatorlokket" for å se hvor mye væske som er i systemet. Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 10. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2006 (endret) Under radiatorlokket var det en smørje av olje og frostvese, litt fetere en vanlig blanding... Endret 10. oktober 2006 av Heineoen Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 11. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2006 (endret) Oppdatert: Har nå blitt enig om et tilbud sammen med verkstedet om at jeg betaler 6500kr da det var så kort siden forgje reprasjon og de mente jeg var en trofast kunde og da bytter dem følgende på bilen min: * Forsterka toppakning MLS (multi-layered steel) * Planslipt toppen * Radiator * Synt. Oljebytte * Vannpumpe * Toppbolter * Oljefilter * Bensinfilter Endret 12. oktober 2006 av Heineoen Lenke til kommentar
Pasient Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Det var ikke ille. Tro meg, det kunne vært VELDIG VELDIG VELDIG mye værre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå