Heineoen Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 (endret) Hei! I dag kokte min Chrysler Neon... Og det er olje i frostveska... For 14.000km siden byttet jeg toppakning og planslipte toppen.. (12.000kr) Da med akkurat samme symptomer... Hjelp... Endret 2. oktober 2006 av Heineoen Lenke til kommentar
eab Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Hvordan er kjørestilen din? Noe må være slik det ikke skal være, siden det er så kort tid siden forrige bytte. Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 26. september 2006 Forfatter Del Skrevet 26. september 2006 Kruser i 5 gir i 60-80... Har en sjelden gang pådrag i 2 eller 3 gir.. Passer på å ligge med passiv gassfot og under 2000rpm når motoren er kald. Er det da altså toppakninga som har gått igjen? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Mest sannsynelig toppakninga igjen. Om dette ble gjort på verksted er det vel en garantisak. Selv om toppen ble planslipt kan feil på strekkbolter eller feil tiltrekking av de ha gjort at det lekker igjen. Om toppakningen også mot formoding skulle være satt på feil vei kan dette skje. Lenke til kommentar
kaffi Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 om de ikke har brukt riktig moment i riktig rekkefølge på toppen kan den ha blit bøyd Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 26. september 2006 Forfatter Del Skrevet 26. september 2006 Er det noe annet det kan være? Er jo et gokjentverksted som har byttet toppakning for meg... Lenke til kommentar
snoemann Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Beklager at jeg ikke kan gi deg noen tips, men dette vil jeg høre utfallet av. Hvor langt har kjerra di gått? Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 27. september 2006 Forfatter Del Skrevet 27. september 2006 154.000km Byttet regreim + toppakning på 140.000km Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Jeg ville har hørt med verkstedet umiddelbart.. Skal gå på garantien? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Hei!I dag kokte min Chrysler Neon... Og det er olje i frostveska... For 14.000km siden byttet jeg toppakning og planslipte toppen.. (12.000kr) Da med akkurat samme symptomer... Hjelp... 6943744[/snapback] Det kan skyldes en dårlig toppakning, eller som andre har foreslått, feil montert/stramma. Det kan være dårlig arbeid ved planslipingen. Eller det kan være sprekk eller annen skade i toppen eller blokka (det siste minst sansynlig). Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 29. september 2006 Forfatter Del Skrevet 29. september 2006 Verkstedet som har hatt bilen siden Tirsdag, sier de ikke har tid til å se på det før på Mandag... Har fått låne en Berlingo 06' HDI i mens da Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Håper du får en skikkelig rabatt da eller gratis arbeid da etterpå så er det vel bare å selge nytter ikke å ha slike biler, blir vel fort skikkelig dyrt? Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 29. september 2006 Forfatter Del Skrevet 29. september 2006 (endret) Eller det kan være sprekk eller annen skade i toppen eller blokka (det siste minst sansynlig). Kan det bare bli sprekk i toppen? Ny topp koster vell rundt 12.000kr Bil det skade på toppakninga hvis toppen ryker? Endret 29. september 2006 av Heineoen Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Eller det kan være sprekk eller annen skade i toppen eller blokka (det siste minst sansynlig). Kan det bare bli sprekk i toppen? Ny topp koster vell rundt 12.000kr Bil det skade på toppakninga hvis toppen ryker? 6964880[/snapback] det har vel lite å si om det blir skade på pakningen den er vell ikke så dyr det er jobben som koster og hvis man bytter hele toppen da bytter man jo pakning også. Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 29. september 2006 Forfatter Del Skrevet 29. september 2006 (endret) Men toppen kan jo ha blitt sprekk i pga at den gikk så varm fordi at det var olje i kjølesystmet? Men er det ofte topper ryker?, Hvordan? Endret 29. september 2006 av Heineoen Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Men toppen kan jo ha blitt sprekk i pga at den gikk så varm fordi at det var olje i kjølesystmet?Men er det ofte topper ryker?, Hvordan? 6965191[/snapback] Tviler egentlig at du har fått den så varm at toppen kan sprekke for det.. her må det ha skjedd noe spinnvilt. Lenke til kommentar
Nitrob Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Her lukter sprekk. Ble toppen din trykktestet da den ble planet? Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 30. september 2006 Forfatter Del Skrevet 30. september 2006 Vet ikke... Hvordan kan det oppstå sprekk i en topp? Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 2. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2006 Har nå fått beskjed om at de ikke ser noen feil på toppakninga... Og de skal sende toppen til trykktesting... 1. Skulle toppen ha vært trykktestet etter den ble planslipt? 2. Kan det ha oppstått noen skader i forbindelse med forgje toppakning/plansliping? 3. Betalte jeg 12.000kr for regreim, toppakning og plansliping til ingen nytte for 2 mnd siden, hvis det er sprekk i toppen nå? Lenke til kommentar
Nitrob Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Ja den burde trykktestes før den planes siden den må repareres før den blir planet eller kastes, blir ikke gjort så ofte siden det koster sa 1000kr Ja som nevt tideligere så kan det ha skjed ved montering. Det burde gå på regningen til verkstede siden det er bare 2 månder siden de hadde det inne Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå