magnuslundstein Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Har et problem med en ny maskin jeg skal sette opp. Delene er som følger: MSI k9n 4200 x2-prosessor 4x512mb corsair xms ram, 5400ddr2 MIST 500w PSU, uten avtagbare kabler (altså den 'gamle' modellen) powercolor x1900xtx 512mb En SATA og en IDE-disk Får ikke noe bilde på monitor, og hører at maskinen ikke starter skikkelig (ingen lyder fra hk eller harddisker). Alle vifter, inkludert den på skjermkortet, starter. Problemet ligger i at cpu ikke starter, selv etter at maskinen har stått på i flere minutter er kjøleribba helt kald. Det jeg lurer på er om problemet ligger i psu'en. Saken er at det ikke er tilstrekkelig med kabler til at jeg kan koble til både 4-pins cpu-strøm i tillegg til hele 24-pins strømtilførselen til hk. Man kan 'brekke' opp strømkabelen fra psu slik at man får en 20-pins og en 4-pins, og 4-pinsen passer da i cpu-strømtilførselen, men hk vil da ikke starte i det hele tatt. Er MIST psu'en rett og slett ikke kompitabel med AM2-hovedkort? Lenke til kommentar
ElderScrollsinisten Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Er du sikker på at det ikke er en kontakt til som går til CPU?... På min strømforsyning var det en CPU-kontakt linket sammen med en annen ledning...Se godt etter om det er en ledning til du kan spillte opp! Lenke til kommentar
Harvester Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Er du sikker på at det ikke er en kontakt til som går til CPU?... På min strømforsyning var det en CPU-kontakt linket sammen med en annen ledning...Se godt etter om det er en ledning til du kan spillte opp! 6943763[/snapback] Altså 4-pin, eller P4 kaelen som den også heter! Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Hei! 4pin (2x2) skal være tilkoblet i tillegg til 24pin. Forsøk med en eller to minnebrikker, og i ulike spor. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå