Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bruke eget rutermodem i trådløst nettverk

Anbefalte innlegg

Jeg har følgende:

• En stasjonær og en bærbar maskin som brukes til trådløst nettverk.
  • Online ADSL 3000/300-abn
  • Speedtouch-modem (det står ikke "510" noen steder, men jeg tipper det er det siden det er så gammelt)

1. Hvis jeg kjøper 3Com ADSL2+ Wireless 54 Mbps 11g Firewall Router, har jeg da muligheten til å bruke det isteden for Speedtouch-modemet?

2. Har det noe å si at modemet er av typen "ADSL2"--den er vel bakoverkompatibel (hvis man kan bruke det uttrykket i denne sammenhengen)?

3. Stemmer det at hvis man skal ha en av de riktig høye hastighetene så holder ikke det gamle rumpemodemet uansett? Men da er det vel uansett snakk om ADSL2, kanskje.

4. Må jeg ha to nettverkskort til den stasjonære PC-en i dette tilfellet (PPPoE)? Husker ikke helt hvor jeg har dette fra, men mener å ha lest noe ang. dette nylig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du beholde den linja du har nå så funker stort sett det mest av de nye rutere.

En annen ting er hva du bruker linja til, der opp hastigheten er vesentlig lavere enn ned... ;)

edit: og det skulle være nok med ett nettverkskort til den maskina ja på den hastigheten

Endret av regga
Lenke til kommentar

1. Det kan du bruke uten å bruke det ADSL modemet du har nå.

2. Nei, det skal fungere på en helt vanlig ADSL linje også. Alle ADSL2+ modem jeg har sett er bakoverkompatible.

3. Om det stemmer at du har det modmet du sier så takler ikke det ADSL2+ så da må du uansett ha nytt modem. Den 3Com routeren skal takle ADSL2+.

4. Nei, du trenger ikke to nettverkskort. Oppkobling via PPPoE skjer i routeren, ikke på maskinen som før.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...