DJViking Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Hvorfor er det slik at når jeg skal starte amaroK må jeg først starte XMMS og stille opp volumet på lyden? Når XMMS har lydvolumet på 50% og amaroK igjen har sitt på 50% så har egentlig amaroK bare 50% av 50%... Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Det kan være fordi at XMMS sin volumstyring går på systemets volumstyring, mens i amaroK så styrer kun i prosent av hva volumet står på i systemet. Altså at hvis systemvolumet er på 80% og amarok står på 80% så er det 80% av 80% og hvis systemvolumet er på 80% og amaroK står på 100% så er det bare 100% av 80% Det var min teori om saken hehe Lenke til kommentar
tg90nor Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Det kan være fordi at XMMS sin volumstyring går på systemets volumstyring, mens i amaroK så styrer kun i prosent av hva volumet står på i systemet. Altså at hvis systemvolumet er på 80% og amarok står på 80% så er det 80% av 80% og hvis systemvolumet er på 80% og amaroK står på 100% så er det bare 100% av 80% Det var min teori om saken hehe 6947376[/snapback] Stemmer nok, det. Det finnes en innstilling i XMMS som får den til å bruke sin egen software-mixer, som ikke påvirker systemets volum. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå