Golf2-1987 Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Har byttet registerreim på min '87 Golf II. Etter en liten glipp under montering, smatt kamaksel hjulet noen tenner til siden... Var nok litt uheldig med kompresjon i motoren. Uansett... Jeg har gått gjennom Haynes boka, og gjort alle justeringer korrekt. - Merke på nedre tannhjul matcher hjul på rotor, når stempel 1 står i topp. - Merke på øvre tannhjul flukter med toppen på blokka. - Merke på svinghjulet er synlig i inspeksjonshullet på toppen av girkassa. - Det er gnist på pluggene - Forgasseren får bensin - Det er kompresjon i motoren spørsmål: Har jeg glemt noe? Har en mistanke om at rotoren "tenner" plugg 1 litt sent, men trodde likevel bilen skulle starte... Noen som kan hjelpe meg... på forhånd takk! Lenke til kommentar
Stjernestøv Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Hei. Du er klar over at på de motorene er det merker på begge sider av kamakslingens "tannhjul". Disse står ikke overett! Hvis det er merke rett opp på toppdekselet skal du bruke merket på fremsiden av tannhjulet. Hvis ikke merke rett opp skal merket på "baksiden" av hjulet flukte med delingen mellom topp og toppdeksel i forkant av motor. Tror dette er forklaringen på ditt problem. Nå burde du få start Lenke til kommentar
Golf2-1987 Skrevet 28. september 2006 Forfatter Del Skrevet 28. september 2006 Hei.Du er klar over at på de motorene er det merker på begge sider av kamakslingens "tannhjul". Disse står ikke overett! Hvis det er merke rett opp på toppdekselet skal du bruke merket på fremsiden av tannhjulet. Hvis ikke merke rett opp skal merket på "baksiden" av hjulet flukte med delingen mellom topp og toppdeksel i forkant av motor. Tror dette er forklaringen på ditt problem. Nå burde du få start 6955983[/snapback] Flott Mekotekniker'n! Var ikke klar over dette nei, men fant merket i stad. Bilsen startet den! Har testet litt småkjøring i 3 og 4 gir også, for å teste om tenninga er ok. Alt er bra hittil, men bilen jager litt på turtall... Har hatt lignende problemer med dette tidligere, men kan dette f.eks skyldes luft i kjøleanlegget e.l... så ikke kjøleveska når "choke- huset" ? Får gjerne flere tips fra deg! Lenke til kommentar
Stjernestøv Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Mener du da at turtallet varierer på tomgang? I såfall er dette typisk når luft/bensin-blandingen er feil. Særlig når blandingen er mager. Dette kommer ofte av falskluft. En typisk feil er sprekk i vakumslanger. Se spesielt etter om gummislangen mellom manifold og plastslangen til bremsekraftforsterkeren. Når det gjelder slangene til automatchoken har jeg vært borti ett tilfelle der det lå gummibiter og blokkerte inne i systemet. Kjente på slangene at de ikke ble skikkelig varme. Dette førte til at schoken sto delvis på når motoren var varm. Ellers skal det jo gå ganske raskt å lufte kjølesystemet, bare pass på å skru full varme på inne i bilen. Dette for å få ut luft i varmeapparatet. Lenke til kommentar
Golf2-1987 Skrevet 29. september 2006 Forfatter Del Skrevet 29. september 2006 Neida, turtallet varierer ikke. Motoren går med høyt turtall på tomgang. Merket det etter å ha kjørt en kort tur for å sjekke tenninga. Hadde alt for høyt turtall når jeg satte den fra meg igjen. Lenke til kommentar
Peter_B Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Samme problem er tatt opp tidligere.Tre feil som går igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå