Mevon Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Når jeg går på oppgavebehandling så ser jeg at det er hele 6 "svchost.exe" som kjører. 3 av dem ligger under System, 2 på Nettverkstjeneste og den siste på Lokal Tjeneste. Dei bruker 4300- 31 000kb av minnet. Er det noe galt? Kann ikke huske at det har vert slik før... Lenke til kommentar
Brian Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Når jeg går på oppgavebehandling så ser jeg at det er hele 6 "svchost.exe" som kjører. 3 av dem ligger under System, 2 på Nettverkstjeneste og den siste på Lokal Tjeneste.Dei bruker 4300- 31 000kb av minnet. Er det noe galt? Kann ikke huske at det har vert slik før... 6943351[/snapback] vet at det er meningen at den skal være der flere ganger, men husker ikke helt hvorfor Lenke til kommentar
Doogle Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Dette er helt normalt. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 svchost er et program som inneholder mange forskjellige services (ganske teit måte å gjøre det på, men sånn er det da) Lenke til kommentar
Mevon Skrevet 26. september 2006 Forfatter Del Skrevet 26. september 2006 (endret) Ok, da vet jeg det... Takk for svar Endret 26. september 2006 av BroomBrooom Lenke til kommentar
TCi Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Du kan lese mer om dette her: http://support.microsoft.com/?kbid=314056 Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Gå til sysinternals.com og last ned process explorer, så kan du bruke den til å se hva de forskjellige svchost'ene driver med. Dette kan være greit for å avsløre om det det gjemmer seg noe som ikke burde ligge der under en av dem. Vær også obs på filer som heter scvhost.exe og svch0st.exe som tusler rundt nå om dagen, de er kilden til at mang en WoW-konto har endt i ruiner. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aNZFa3 Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 jeg har hørt at svchost.exe kan inneholde virus hvis det er for mange av dem som kjører samtidig, og btw antivirusen finner svchost.exe infisert ganske ofte. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 jeg har hørt at svchost.exe kan inneholde virus hvis det er for mange av dem som kjører samtidig, og btw antivirusen finner svchost.exe infisert ganske ofte. 6944781[/snapback] Det stemmer. Om det er tilfellet, skjuler de seg som regel i c:\windows . Den rette filen skal ligge i c:\windows\system32. Er du mistenkelig, søk etter filen og velge detaljert visning for å se hvor filen(e) ligger. Lenke til kommentar
sunnhetsmannen Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Kjør denne kommandoen i CMD for å finne ut hvilke prosesser svchost.exe kjører tasklist /svc /fi "imagename eq svchost.exe" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå