Gå til innhold

Sliter med teorien - kan oppkjøringen ryke?

monkeyboogie

Anbefalte innlegg

Hei...

Jeg har kun teorien igjen før jeg kan ta oppkjøring til bil snart, men jeg sliter litt med teorien så vis jeg dumper 1-2ganger til, risikere jeg å miste sjansen min til å ta oppkjøringa når jeg får den sjansen?, må jeg da igjen begynne med flere kjøretimer før jeg kan ta oppkjøringa?

- Mister jeg sjansen min til oppkjøring vis jeg må vente på teorien?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må bestå teoriprøven før oppkjøringen starter. Dersom du har fått time til oppkjøring, men ikke klarer teorien før dette vil du måtte bestille ny time senere.

Så lenge du har tatt alt det obligatoriske er det ikke noe krav om at du må ta flere kjøretimer, men du bør kjøre i mellomtiden slik at du ikke glemmer ting.

Du bør kanskje lese mer og ta testprøver på internett før du prøver deg igjen?

Endret av mohuhau
Lenke til kommentar
Ja greit det men!

Når jeg er ferdig med alt men har kun oppkjøring og teorien som gjenstår, å sliter med teorien, det blir ikke slik da etter kansje 14-20dager at jeg må begynne å ta kjøretimer igjen får å vise meg verdig oppkjøring?

6943402[/snapback]

Nei, når du har tatt de obligatoriske tingene som glattkjøring, 13 timer, langkjøring osv... Når du er 17 1/2 år gammel kan du ta teoriprøven, og når du har tatt teoriprøven kan du vente et år eller noe slikt før du må ta teoriprøven igjen, hvis du ikke tar oppkjøring før det.

Du må ikke vise at du kan kjøre selv om du sliter med teorien, sier noen det til deg er det for å skaffe mer penger ut av deg :p. Etter langkjøring/kartkjøring skal du mestre å ta oppkjøring, langkjøring er som oftest slutten med opplæringa.

PS: Det er mange personer som sliter med teorien, jeg strøk 2 ganger >.<

Endret av Bruktbilen11
Lenke til kommentar

Du er jo ikke den eneste som har strøket noen ganger på teoriprøven da...

Har du tenkt på å ta prøven muntlig? Kanskje du kan gå igjennom en test med kjørelæreren din. Kanskje han/hun kan hjelpe deg litt. Han/hun kan jo se om det er kunnskapene det skorter på, eller at du trenger hjelp med å forstå oppgavene. Ved en muntlig prøve får du jo en sensor ved siden av deg som kan forklare deg oppgavene bedre. Det hjelper for noen.

Lykke til!

Mvh

Randi

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei, sliter også ganske med teorien. Men det du sier der Prinsessan er vell engentlig for de som sliter med lesevansker og kansje utlendinger som ikke kan så godt norsk. Selv om de kan ta den på engelsk.

Har bare teorien og oppkjøringa igjen ;(.. Det verste som gjennstår......

Hurra heldigvis kommer vinteren og da har man skuterlappen. Noe og glede seg til :)

Lenke til kommentar

Alle kan søke om å få teoriprøven muntlig, men det kreves normalt en eller annen form for dokumentasjon for å få søknaden innvilget.

En muntlig prøve er egentlig bare en prøve der sensor leser spørsmål og svar ordrett slik som det står i oppgaven. Sensor skal ikke forklare noe for å gjøre oppgaven lettere. Slik var det nok for et par år siden, men skal ikke være det i dag. Det blir som å ha spørsmålene innlest på kassett, der man kan spole frem og tilbake i stedet for å lese selv. Så det er ikke lettere med en muntlig prøve bortsett fra dersom man har problemer med å lese spørsmålene selv. For den som sliter med språket er det heller ikke meningen at sensor skal forklare ord eller uttrykk. Denne gruppen elever blir heller anbefalt å ta prøve med tolk.

Hovedproblemet er vel egentlig at mange ikke kan stoffet godt nok før de tar eksamen..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...